استان کرمان لایق میزبانی جشنواره بین المللی است/ قصه گویی یک رسانه است

قصه گوی جشنواره منطقه 4 کشوری و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برای برگزاری این مرحله از جشنواره قدردانی کرد وگفت: برنامه های این جشنواره فراتر از منطقه ای بود و در سطح برگزاری جشنواره بین المللی بود و استان کرمان لایق میزبانی جشنواره در سطح  بین المللی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان کرمان، سمیه اصحاب صحف در حاشیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار قصه گویی را رسانه دانست و افزود: قصه گویی به صورت غیرمستقیم نکات تربیتی را به کودکان آموزش می دهد.

وی با اشاره به اینکه مربیان قصه گو همه آموزه های دینی و فرهنگی را در قالب قصه به کودکان آموزش می دهند تصریح کرد: در عصر حاضر رسانه های دیجیتال پر رنگ شده  و این امر سبب شده قصه حاشیه برود که با تلاش مربیان کانون فرهنگ قصه گویی باید ترویج و توسعه یابد.

قصه گوی جشنواره منطقه 4 کشوری با بیان اینکه فضای مجازی همانند یک سیل است که  هیچ سدی جلوی آن نگرفته است و بزرگترها و نوجوانان را با خودش برده است گفت:  والدین باید ساعات فرزندان خود را با قصه گویی پرکنند که این مهم سبب مطالعه کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف می شود.

اصحاب صحف با بیان اینکه قصه خوب با احساسات مخاطب بازی می کند  خاطرنشان کرد:  تصویرسازی قصه توسط ذهن مخاطب صورت می گیرد و از این جهت کار قصه گو را سخت می کند .

وی با اشاره به اینکه  قصه گو یی نسبت به فیلم تاثیرپذیری بیشتر  و عمیق تری را  بر روی مخاطب می گذارد تصریح کرد: قصه گویی سبب افزایش قدرت تکلم، رفع لکنت زبان و افزایش دایره لغات کودکان می شود.

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به قصه خود در این جشنواره با عنوان " غولی که در انگشت دانه گیر کرد" اشاره کرد و گفت:  قصه روایت گر یک زندگی معمولی است که مرد خانواده از طریق پرورش گاوها امورات زندگی خود را می گذارند اما مثل همه خانواده های ایرانی زن است که محوریت اصلی را می چرخاند و نکته اصلی این قصه این است که همیشه یک پسر پادشایی وجود ندارد دختران را خوشخبت کند و در زندگی معمولی زنان سبب خوشبختی مردان می توانند؛ قرار بگیرند.

اصحاب صحف از میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای برگزاری این مرحله از جشنواره قدردانی کرد و افزود: برنامه های این جشنواره فراتر از منطقه ای بود و در سطح برگزاری جشنواره بین المللی بود و استان کرمان لایق میزبانی جشنواره در سطح  بین المللی است.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) با حضور برگزیدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای ۶ و ۷ آذر ۱۳۹۷ در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =