قصه زمینه ساز  انتقال ارزش ها،فرهنگ ها و نوع آداب و رسوم است

قصه گوی جشنواره منطقه چهار کشور  با بیان اینکه قصه زمینه ساز خوبی برای انتقال ارزش ها،فرهنگ ها ، نوع آداب و رسوم است گفت: از طریق  قصه می توان آینده کودکان و نوجوانان را به سمت وسوی مثبت و نتیجه بخش هدایت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان کرمان،  آناهیتا محلفی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار  با اشاره به نقش قصه گویی برای کودکان افزود: قصه بسیار موثر است زیرا ذات بشر طلب کننده شنیدن اتفاقات و ماجرا هاست پس به راحتی می توان موضو های رفتاری و تربیتی صحیح در قالب قصه به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود تا قصه به دل وجان کودکان نفوذ کند.

وی با بیان اینکه قصه زمینه ساز خوبی برای انتقال ارزش ها،فرهنگ ها ، نوع آداب و رسوم است گفت: از طریق  قصه می توان آینده کودکان و نوجوانان را به سمت وسوی مثبت و نتیجه بخش هدایت کرد وتلاش و نوآوری درمسیر زندگی به آن ها آموخت و تجربه نیاکان را در اختیار آنها گذاشت.

قصه گوی جشنواره منطقه چهار کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مدرن شدن دنیای امروزی و کمرنگ شدن دید و بازدید های خانوادگی سن حساس کودکان و نوجوانان که معمولاً چیزی به عنوان نصیحت را خسته کننده می دانند و نمی پذیرند گنجاندن آموزه ها در زبان یکی از مهم ترین هدف های قصه گویی است.

محلفی بیان داشت: قطعاً مطالعه تاثیر بسیار مثبت و خوبی دارد زیرا ذهن قصه گو را باز می کند و باعث نوآوری و به وجود آمدن قصه های جدید و قصه گویی های هنرمندانه تری می شود.

وی با اشاره به ترویج و توسعه فرهنگ قصه گویی در فضای مجازی تصریح کرد:  برای داشتن مخاطبان بیشتر و فراگیر شدن بهتر قصه ها می توان ایده خوبی باشد البته هم اکنون برخی از قصه گویان به صورت صوتی قصه های خود را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند.

قصه گوی جشنواره منطقه چهار کشور  با اشاره به اجرای قصه خود با عنوان  "یه آرزو تو قلبشه" یادآورشد: یک خورشید آرزو داره خودش را ببینه و همه موجودات به یاری خورشید می آیند تا برای براورده شدن آرزوی خورشید که درنهایت یه دانه کوچک تصمیم می گیره که خورشید رو ببینه و کمک کنه که خورشید هم خودش رو ببینه که سرانجام تبدیل به گل آفتابگردان می شود که بسیارشبیه خورشید است هر دو به آرزوی خود می رسند  که نکته مثبت و پندآموز قصه خودشناسی و باور داشتن خود و تلاش برای رسیدن به آرزوها بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =