آواها در قصه ها تداعی کننده تصویر قصه است/قصه ریشه در لالایی های کودکی دارد

قصه گوی جشنواره منطقه چهار کشور  و مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه آوای قصه ها تداعی کننده یک حال خوش برای مخاطب است گفت: آواها در قصه ها تداعی کننده تصویر قصه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کرمان؛ نعیمه بیدمشکی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار  با اشاره به نقش تربیتی قصه گویی افزود: قصه گویی سبب رشد خلاقیت کودکان می شود و تاثیر انکارناپذیری در سرنوشت آنان دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از قصه ها با شخصیت های اصلی داستان همزادپنداری می کنند که این مهم سبب به وجود آمدن آینده ای درخشان تر برای کودکان  می شود تصریح کرد: محتواسازی فضای مجازی از طریق قصه گوهادر چارچوب تعیین شده برای رشد و ارتقا برای کودکان باشد.

قصه گوی جشنواره منطقه چهار کشور  با اشاره به قصه خود که با عنوان "گرگ آواز خوان" اجرا شده است گفت: در این قصه  ضرب المثل های زیادی به کار برده شده است و هر ضرب المثل در قصه گویی می تواند یک قصه جداگانه و تلنگری به مخاطب باشد.

بیدمشکی با بیان اینکه آوای قصه ها تداعی کننده یک حال خوش برای مخاطب است گفت: آواها در قصه ها تداعی کننده تصویر قصه است.

وی با بیان اینکه قصه ریشه در لالایی های کودکی دارد خاطرنشان کرد: کودکان با کلمات زیادی از طریق قصه گویی  آشنا می شوند و  دایره واژگان افزایش می یابد.

قصه گوی جشنواره منطقه چهار کشور از میزبانی استان کرمان در این مرحله از جشنواره قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =