نقش جشنواره قصه‌گویی در ایجاد ارتباط‌های بین فرهنگی

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: زبان قصه‌گویی بین‌المللی است و جشنواره قصه‌گویی ارتباط بین فرهنگی را در سطح بین‌المللی ایجاد می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین ربانی در حاشیه مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه  4 کشور) در کرمان با بیان این‌که قصه‌گویی یک رسانه مهم بین نسلی است افزود: قصه‌گویی ارتباط بین نسل‌های گذشته و آینده را برقرار می‌کند.

وی به لحن، بیان و محتوای قصه تاکید کرد و گفت: زبان قصه‌گویی بین‌المللی است زیرا از زبان‌های مختلف قصه‌های بومی وجود دارد.

معاون تولید کانون با اشاره دست‌آوردهای جشنواره قصه‌گویی، یادآورشد: این جشنواره بیش از 20 دوره در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است که این مهم سبب انتقال فرهنگ ما به خارج از مرزها می‌شود و در عین حال یک ارتباط بین فرهنگی را ایجاد می‌کند.

ربانی تخیل را یکی از ویژگی‌های شناختی کودکان و نوجوانان دانست و افزود: والدین و مربیان می‌توانند با بیان قصه‌های خوب و ماندگار تخیل کودکان را فعال کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه سینما دو فیلم سینمایی از سوی کانون تولید شده که تا پایان سال یکی از فیلم‌ها اکران می‌شود.

ربانی با اشاره به تولیدات اسباب‌بازی گفت: در این حوزه جشنواره ملی چهارم را پشت سر گذاشته‌ایم و در این جشنواره علاوه بر فروش؛ فرصت‌ها و چالش‌های اسباب‌بازی در یک‌سال و آینده بررسی شد.

وی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه تولید، کتاب است، تصریح کرد: اصلی‌ترین محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و فرهنگ ارتباط بین کودک و نوجوان است که در این زمینه رونمایی تولیدات جدید کانون آغاز شده است.

معاون تولید کانون از تولید، چاپ و عرضه 100 عنوان کتاب جدید از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری خبرداد.

وی گفت: کسانی که قصه‌گویی بهتری را انجام می‌دهند کتابخوان خوبی هم هستند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) با حضور برگزیدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای ۶ و ۷ آذر ۱۳۹۷ در کرمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =