۱۰۵ عروسک آیینی به مهرواره بوکه بارانه ارسال شده است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: ۱۰۵ عروسک آیینی که به نمایشی تبدیل شده اند به اولین مهرواره بوکه بارانه ارسال شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان ، سهیلا شیخی صبح امروز در آیین افتتاحیه اولین مهرواره بوکه بارانه که در سنندج برگزار شد، گفت: کانون خانه مهربانی همه ما بوده و این شعار همه اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان علت نام گذاری این برنامه را تحت عنوان مهرواره بوکه بارانه اینگونه عنوان کرد: به جای استفاده از نام جشنواره از مهرواره استفاده شده زیرا فضایی غیر رقابتی میان گروه ها وجود دارد و انتخاب نام بوکه بارانه به دلیل وجود این برنامه در اقوام مختلف ایران است‌.

وی افزود: بوکه بارانه یکی از برنامه های است که در تمام اقوام و فرهنگ های ایرانی برای طلب باران با نام های مختلف وجود دارد.

شیخی به اهداف این مهرواره اشاره کرد و گفت: آشنایی نسل جدید با آیین ها و نمایش های گذشته از مهمترین اهداف این مهرواره بوده و امید است جرقه ای برای رسیدن به این مهم باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اظهار داشت: مهرواره بوکه بارانه در دو روز انجام می شود و نغمه ساز های آیینی، نمایش، رسومات محلی، شادپیمایی عروسک های غول پیکر و رونمایی از عروسک های آیینی از برنامه های این مهرواره هستند.

وی از ارسال ۱۰۵ عروسک آیینی به نمایشگاه این مهرواره خبر داد و گفت: عروسک هایی آیینی که به نمایشی تبدیل شده در اختتامیه این مهرواره به نمایش عموم در خواهند آمد.

اولین مهرواره بوکه بارانه هفتم و هشتم آذر ماه با حضور استان های کردستان، قم، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =