مقدمه چینی باید رگه های ارتباطی با قصه را داشته باشد/قصه گوها در قصه های خود  دیالوگ برتر طراحی کنند

داور جشنوارهای کودک با اشاره به اینکه مقدمه چینی باید رگه های ارتباطی با قصه را داشته باشد گفت: مقدمه چینی نباید مستقیم درابطه با داستان باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان،  مهدی ارایی عصر امروز (7 آذرماه)در نشست علمی" قصه چیست؟ قصه گو کیست؟" که در حاشیه مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) در کرمان برگزار شد؛ با اشاره به اینکه قصه یک ساختمان دراماتیک دارد افزود:  هر کدام از ساختار قصه گویی ها رعایت نشود؛ مورد توجه مخاطب قرار نمی گیرد.
وی با بیان اینکه اسم قصه باید هوس برانگیز باشد افزود: سگی که قار قار می کرد و یا آش سنگ عناوین هوس برانگیزی است که قصه گوها استفاده می کنند.
مدرس این نشست علمی و تخصصی با بیان اینکه دومین قدم در قصه گویی مقدمه چینی است تصریح کرد: قصه گو با مقدمه چینی می تواند حواس مخاطبین را برای شنیدن ادامه قصه جذب کند.
آرایی با اشاره به اینکه مقدمه چینی باید رگه های ارتباطی با قصه را داشته باشد تصریح کرد: مقدمه چینی مستقیم نباید درابطه به داستان باشد بلکه همانند یک جلد کتاب است و محتوای قصه را کامل توضیح ندهد.
وی با اشاره برای خروج از قصه گویی برنامه ریزی داشته باشیم تصریح کرد: در قصه گویی زبان بدن زیاد مهم است و در چند سال اخیر زبان بدن جایگاه خودش را در قصه گویی پیدا کرده است.
داور جشنوارهای کودک با بیان اینکه قصه گوها زمانی که بالای صحنه می روند باید با لبخند روبروی مخاطب قرار بگیرد بیان داشت: قصه گوها در قصه های خود از دیالوگ برتر طراحی کنند و این مهم سبب می شود تا قصه در ذهن مخاطب ماندگار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =