یلدا به عنوان شب قصه گویی در تقویم کشور ثبت شود

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برای ترویج فرهنگ ایرانی شب یلدا در تقویم کشور به عنوان شب قصه گویی ثبت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان،حسین ربانی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 4 کشوری با قدردانی از میزبانی استان کرمان  در این مرحله از جشنواره گفت: قصه پل ارتباطی بین نسل های مختلف است.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ ایرانی شب یلدا در تقویم کشور به عنوان شب قصه گویی ثبت شود.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: رسانه قصه گویی هر روز بهتر از گذشته است.

** انسان ها در همه سنین نیازمند قصه و داستان هستند

حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این آیین با قدردانی از میزبانی کانون کرمان افزود:  بلندا و طول عمر داستان و قصه گویی به اندازه تاریخ خلقت حضرت آدم و حوا است.

وی با بیان اینکه قصه و قصه گویی با روح و اندیشه انسان ها عجین شده است گفت: همیشه بشر نیازمند قصه و داستان است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه همه انسان ها در همه سنین نیازمند قصه و داستان هستند تصریح کرد:

 قرآن کریم رشد، کمال و راه و رسم زندگی انسان ها را در قالب قصه ترسیم کرده و این کار فرهنگی و هنری در قرآن کریم به انسان ها توصیه شده است.

ملانوری با اشاره به اینکه اهل فن می توانند راه و روش هایی که انسان را در مسیر زندگی پیش می برد را  عرضه کنند بیان داشت: دوران کودکی دوران سرنوشت سازی است که قصه گوها با قصه های عامه پسند خود می توانند مسیر و راه و رسم زندگی را کودکان نشان دهند.

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 4 کشوری با حضور قصه گویان استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =