رضایت بچه‌ها قصه را تقویت می‌کند

قصه‌گوی سمنانی درجشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور گفت: تمام تلاشم لذت بردن و رضایت بچه‌ها از قصه است و همین عامل سبب می‌شود تا خواه نا خواه اثر به جشنواره برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، گل‌نساء شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره بیست و یکم قصه‌گویی منطقه 5 که به میزبانی مازندران در ساری برگزار شد، موفقیت در قصه‌گویی را لذت بردم مخاطب خود می‌داند.

وی که 20 سال است به عنوان مربی مسئول در مرکز شماره 2 سمنان فعالیت می‌کند، می‌گوید: از همان ابتدای ورود به کانون پرورش فکری قصه‌گویی را شروع کردم و این بخش را بهترین ابزار برای پیام اخلاقی و تربیتی به مخاطبان می‌دانم.

این مربی کانونی که در حال حاضر با قصه " لباس جدید پادشاه" در این جشنواره  به روی صحنه رفت، افزود: معمولا با دقت زیاد قصه را انتخاب و جذابیت آن را برای فرزند خودم و بعد بچه‌های کانونی مشاهده می‌کنم اگر نقاط ضعفی داشت آن را رفع کرده و بعد برای جشنواره مد نظر قرار می‌دهم.

شاهی که در جشنواره‌های استانی، کشوری و منطقه‌ای در بخش قصه‌گویی حائز رتبه برتر شده است موضوعات قصه خود را از مبانی تربیتی و دینی انتخاب می‌کند، معتقد است که قصه ابزار تربیت غیر مستقیم است سبب افزایش مهارت اجتماعی بچه‌ها می‌شود.

این مربی کانون پرورش فکری استان سمنان با توجه به سابقه زیادی که در قصه‌گویی دارد قصه" فیل کوچولو دماغتو" را خیلی دوست دارد و از سری قصه‌هایی می‌داند که به راحتی با بچه‌ها می‌تواند ارتباط برقرار کند.

شاهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون پیش آمده است که نتوانی با کودکی ارتباط برقرار کنید، گفت: مرکز شماره 2 سمنان فراگیر است و بچه‌های نابینا در کنار بچه‌های عادی هستند کم پیش آمد که نتوانم به دنیای کودکی بچه‌ای راه پیدا کنم.

این قصه‌گوی سمنانی با بیان اینکه تمام تلاشم لذت بردن و رضایت  بچه‌ها از قصه است و همین عامل سبب می‌شود تا خواه نا خواه اثر به جشنواره برسد، افزود: منابع قصه‌هایم اغلب کانونی است و فقط بازخورد بچه‌ها است که قصه را تقویت می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =