پایان جشنواره‌های منطقه‌ای قصه‌گویی در کرمان

پنج قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله‌ بین‌المللی بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله‌ی منطقه‌ای این جشنواره در حوزه چهار تقسیم‌های کشوری کانون روزهای ششم و هفتم آذر ۱۳۹۷ در شهر کرمان  برگزار شد.

براساس این گزارش قصه‌گوهای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان در این جشنواره با اجرای 25 قصه‌گویی با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

بر همین اساس هیات داوران این جشنواره متشکل از مجید قناد، سیدعلی کاشفی‌خوانساری و علی خانجانی، سیده‌ملیحه قریشی از استان خراسان جنوبی را با قصه‌ی «طبل جادوی» به عنوان نفر اول معرفی کردند.

هم‌چنین در این مرحله سارا کاهبازیان از استان سیستان و بلوچستان با قصه‌ «دخترک مومو فرفری»، فائزه خسروی از کرمان با قصه‌ی «مربای شیرین»، عفت تفضلی از هرمزگان با قصه‌ی «ماهی کوچولو» و نادیا بوستانی از استان یزد با قصه‌ی «گوساله لجباز» به ترتیب به عنوان نفرات دوم تا پنجم انتخاب شدند.

در عین حال هیات داوران معصومه جلالیان با «قصه سرزمین قصه‌ها و افسانه‌ها»، محمد صفاری‌مهربان با قصه‌ی «چگونه ستارگان به آسمان آمدند»، هر دو از استان خراسان جنوبی، فاطمه غفاری با قصه‌ی «آدم کوچولوی شجاع» و آناهیتا محلفی با قصه‌ی «یه آرزو تو قلبشه» هر دو از استان هرمزگان، سمیه اصحاب‌صحف، نعیمه بیدمشکی، زهرا حبوباتی و ندا نورالله‌زاده  به ترتیب با قصه‌های «غولی که در انگشت‌دانه گیر کرد»، «گرگ آواز خوان»، «خوشمزه‌ترین کلوچه» و «خیاط کوتوله» هر چهار نفر از استان یزد، لیلی خسروی با قصه‌ی «بستور» از استان کرمان، زهرا چوپانی با قصه‌ی «توکایی در قفس» را نیز شایسته‌ی تقدیر معرفی کردند.

حسین ربانی‌غریبی معاون تولید کانون، روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون و حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در این آیین حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =