اینجا با داستان‌نویس‌های حرفه‌ای طرف هستم

نشست ادبی اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با عنوان «دو پنجره» با حضور«جعفرتوزنده جانی» (نویسنده کودک و نوجوان) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 9 آذر 1397 با حضور«جعفرتوزنده جانی» (نویسنده ادبیات کودک و نوجوان) نشست ادبی "دو پنجره" ویژه اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون قزوین در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

در این نشست که مربیان ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان نیز در کنار اعضا حضور داشتند، یکی ازکتاب‌های این نویسنده با عنوان«چرا دریا عصبانی شد؟» با حضور خود وی نقد و بررسی شد.

در بخش دوم این نشست ادبی(پنجره دوم)، شماری از اعضا و مربیان، داستان‌های خود را خواندند و از نظرات و پیشنهادات این نویسنده بهره‌مند شدند.

این نویسنده در بخش خوانش داستان‌های اعضای کانون گفت: اینجا من با داستان‌های حرفه‌ای طرف هستم و باید نقد حرفه‌ای انجام بدهم.

وی با معرفی محورهای داستان کوتاه، درباره شخصیت پردازی و حادثه سازی در داستان با اعضای کانون به گفت و گو نشست.

توزنده جانی با بیان این که معمولا شاعران، داستان‌نویس ‌های بهتری خواهند بود،تاکید کرد:گره خوردگی عاطفه و اندیشه به داستان کمک می‌کند.

در پایان این برنامه، نویسنده مهمان مراسم، کتاب خود را برای اعضای کانون امضا و به آنها اهدا کرد.

گفتنی است، جعفرتوزنده جانی متولد سال 1341 در نیشابور است. او که کار خود را با همکاری کیهان بچه ها آغاز کرد، اولین مجموعه داستانش را با نام "کوزه های آب" در سال ۷۱ منتشر کرده است.

از جمله آثار اوست: "جادوی دژ"، رمان "افسون رنگ"، بازنویسی "گرشاسب نامه"، رمان "دختری که زیاد می دانست"، "رودکی"، "افسانه ی سه پادشاه"، "مردی که گم شده بود"، "مردی که می خواست قطار بخرد"، رمان "درخت سیب بابا"، "بهشت گمشده بابام"، "سکه پدر بزرگ"، "کمال المک"، "چرا دریا عصبانی شد؟"، "مهمانی دیوها" و رمان "خانه ما". "مهمانی دیوها" در سال 1382 جایزه مهرگان و "جادوی دژ" همین جایزه را در سال 1385 دریافت نمود و به عنوان رمان تاریخی مورد تقدیر قرار گرفت. کتاب "کمال المک" او از سوی جشنواره کتاب های کتاب کمک درسی سال 1383 تقدیر شد و داستان "چرا دریا عصبانی شد؟" جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی پور در سال 1386 را از آن خود کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =