قصه‌ باید پیام اخلاقی داشته باشد

قصه‌گوی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور گفت: قصه باید پیام اخلاقی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مازندران، مریم احتشام در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری منطقه 5 جشنواره بیست و یکم قصه‌گویی که به میزبانی مازندران در ساری برگزار شد، ارتباط را مهم‌ترین اصل بین قصه‌گو و مخاطب دانست.

این مربی کانونی با بیان اینکه قصه‌گو در شروع کار خود طنابی در دست دارد که سر دیگر طناب را به مخاطب می‌دهد، اظهار کرد: اگر مخاطب آن سر طناب را تا آخر قصه در دست نگه داشت می‌توانم ادعا کنم که توانستم با مخاطب ارتباط قوی برقرار کنم.

احتشام افزود: قصه‌گو باید برای اجرای قصه خود نقشه داشته باشد تا مخاطب را از دست ندهد. این اصل را از آموزش‌های استاد "توپ" که از آفریقای جنوبی به مربیان آموزش می‌داد در اختیار دارم.

این مربی قصه‌گوی کانونی که در این جشنواره  با قصه" آتیش دهنمو پس بده" حاضر شد، می‌گوید: قصه‌گویی مهارتی است که فن بیان و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند و همین موضوع برای اعضای کانونی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

احتشام افزود: قصه‌هایی برای مخاطبان انتخاب می‌شود که پیام اخلاقی داشته باشد با توجه به اینکه 10 سال قصه می‌گویم هنوز هم قصه‌های زیادی در آستین دارم اما لازم است قصه‌گو مخاطب خود را بشناسد.

وی که تاکید بر مطالعه دارد اظهار کرد که کتاب‌های زیادی در حوزه کودک می‌خواند مانند قصه‌های خارجی اثر " کلرژوبرت" که مضمونش خدایی و شناخت خداوند است بسیار مورد پسند اعضای کانونی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =