کد خبر: 284082
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
بازدید 494
آشنایی کوکان و نوجوانان گرگانی با آسیب‌های احتمالی زلزله

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با مشارکت اداره‌کل مدیریت بحران و سازمان هلال احمر استان گلستان، فرمانداری، آموزش و پرورش و آتش‌نشانی و اورژانس ۱۱۵ گرگان اقدام به برگزاری مانور زلزله در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان و به گفته‌ی لیلا مهشاد مربی‌مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان در این برنامه که با شعار «مدرسه‌ی ایمن، جامعه‌ی تاب‌آور» برگزار شد، تعداد ۲۰۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان و نیز جمعی از والدین با آسیب‌های احتمالی زلزله و راه‌های مواجهه‌ی صحیح با آن آشنا شدند.

مجتبی جمالی مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ضمن قدردانی از مجموعه کانون بواسطه برنامه‌ریزی دقیق و جامع در برپایی این برنامه، بیان کرد: یکی از موارد مهمی که در هنگام زلزله بایستی رعایت شود دوری از وحشت‌زدگی و اضطراب است، چرا که تجربه نشان داده بیشتر صدمات هنگام وقوع زلزله مربوط به تخریب بناها نیست بلکه از عدم کنترل اضطراب و فرارهای غیرعلمی نشات گرفته است.

هم‌چنین محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در حاشیه این برنامه با اشاره به آمادگی و ضرورت افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان هنگام وقوع زلزله به عنوان اهداف برگزاری این مانور تصریح کرد: داشتن فضای روانی مطلوب نیازمند بسترسازی فرهنگی جهت مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

این مقام مسئول فرهنگی، واکنش صحیح و تقویت سطح تاب‌آوری نسل آینده در هنگام مواجهه با این ‌گونه حوادث را ضرورتی فرهنگی دانسته و در راستای تداوم این‌گونه برنامه‌ها در طی سال اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، کودکان و نوجوانان در این روز با آموزش‌های کمک‌های اولیه توسط هلال‌احمر و اطفاء حریق توسط آتش‌نشانی به طور عملی آشنا شده و با موضوع زلزله و ایمنی به خلق تصاویر پرداخته و در قالب مسابقه نشریه‌دیواری با یک‌دیگر به رقابت کردند.  

قرائت دل‌نوشته‌ای توسط عضو کانون در شرح حال زلزله کرمانشاه و آسیب‌دیدگان این حادثه، اجرای موسیقی زنده توسط اعضای کانون  و ارائه‌ی گزارشی از حمیده کشمیری مربی پیشکسوت کانون پیرامون امدادرسانی فرهنگی به کودکان آسیب دیده‌ زلزله‌ی سال گذشته‌ی غرب کشور و شادپیمایی کانون در کرمانشاه باهدف احیای شادی در فضای زندگی کودکان و نوجوانان این منطقه از دیگر برنامه‌های این روز بود.

این مراسم با اهدای جوایز به برگزیدگان بخش نشریه‌دیواری، نقاشی متری و نیز اجرا کنندگان موسیقی و دکلمه از طرف مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان و نیز اهدای لوح تقدیر با امضای فرماندار گرگان به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =