کارگاه آموزش سرود ویژه‌ی مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

کارگاه آموزش سرود با حضور دبیر انجمن سرود در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه آموزش سرود ویژه‌ی مربیان کانون استان برگزار شد.

در مراسم آغاز این کارگاه ۱۲ ساعته، مدیرکل کانون استان، ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان ایران است که به دلیل فرصت‌های فرهنگی اندکی که برای کودکان و نوجوانان وجود دارد(فرهنگ‌سرا، سینما و...) مجموعه‌ی کانون همواره وظیفه‌ی خود می‌داند برای جبران این کمبودها برنامه‌ریزی کند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی مربیان گامی در این زمینه بردارد.

معصومه هادی در ادامه با ابراز خوشنودی از برگزاری چنین کارگاهی در استان گفت: در استان سیستان و بلوچستان، از دیرباز، موسیقی در تار و پود زندگی مردم تنیده شده به طوری که علاوه بر استفاده در مراسم شادی و اندوه، در درمان بیماری‌ها نیز کاربرد داشته است و امیدواریم برگزاری چنین کارگاهی تربیت مربیانی پویا و متخصص در حوزه‌ی سرود را در پی داشته باشد که خود زمینه‌ساز پرورش کودکان و نوجوانان با استعداد خواهد بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از چنین آموزش‌هایی بتوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کرد.

در ادامه دبیر انجمن سرود با ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان کانون استان، از نگاه ویژه‌ی مسئولان کانون به سرود گفت و اظهار امیدواری کرد خروجی این کارگاه‌ها برگزاری جشنواره‌ی با کیفیت سرود در سال آینده باشد.

قابل ذکر است سهیل مطیعا سپس آموزش خود را با توضیح مقدماتی تشکیل گروه کُر و سرود آغاز کرد و پس از آن «تئوری موسیقی» را برای حاضران بیان کرد.

تمرین عملی سُلفژ و تمرین و پخش سرود، دیگر بخش‌های این کارگاه بود که ۸ ساعت آن به صورت حضوری برگزار شد و ۴ ساعت آن نیز برای ارایه‌ی کار عملی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این کارگاه در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری برای ساماندهی و برنامه‌ریزی آموزشی و تشکیل انجمن سرود کانون برگزار شد.

سهیل مطیعا دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی موسیقی از دانشگاه موسسه‌ی آموزش عالی کنسرواتوار تهران، آهنگساز و نوازنده است و در کانون به عنوان مربی سرود فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =