ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از زاویه‌ی نگاه کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار است

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از زاویه‌ی نگاه کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت دانست و از کانون به عنوان نهاد تخصصی در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و دینی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار که محمدعلی طالع‌زاری معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید استان گلستان او را همراهی می‌کرد بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وجود داشتن ظرفیت‌های غنی و مهارتی در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و دینی انتخاب مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و ما مشتاق حضور پررنگ فعالان این مجموعه در همایش ملی و بین‌المللی هستیم.

وی تصریح کرد: اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران پذیرای آثار فاخر و ارزشمند ناشران و نویسندگان کودک و نوجوان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

نریمانی با بیان این مطلب که گردآوری و مستندسازی اسناد شهدا و ایثارگران به مثابه گنجی عظیم  و ارزشمند برای بازشناسی و درک صحیح پیام، سیره شهدای انقلاب و دفاع مقدس برای آیندگان است افزود: بی‌شک آنان با بهره‌گیری از این گنج عظیم به بازشناسی و درک صحیح از تاریخ معاصر کشور دست می‌یابند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نویسندگان و ناشران برتر حوزه ایثار و شهادت و ادبیات پایداری بیان داشت: این جشنواره سال آینده به صورت استانی و ملی برگزار می‌شود تا هم بانک اطلاعاتی از نویسندگان و ناشران این حوزه داشته باشیم و هم در کانون گلستان به صورت پایلوت زمینه همکاری‌های مشترک فراهم شود.

محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در این نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد فرهنگی دانست و اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی رزمندگان اسلام، جانبازان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

این مقام مسئول فرهنگی با اشاره به این‌که آموزش هر مطلبی از سنین کودکی، نتایج و اثرات بیشتری دارد، بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت هم از جمله موضوعاتی است که در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با زبان هنر در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های مشترک به ‌آن پرداخته می‌شود.

پیشنهاد امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک با موضوع جشنواره‌های ادبی در سطح استان و توزیع مجلات شاهد کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون از موضوعات مطروحه در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =