نهاد کتابخانه های عمومی پایگاه ترویج مطالعه است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از ارکان رشد یک جامعه است، نهاد کتابخانه های عمومی را پایگاهی معتمد و موثر در ترویج امر مطالعه دانست.

فرزاد رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی با در دسترس قرار دادن کتاب و فراهم کردن زیرساخت های لازم نقش موثری در ترویج کتاب و کتابخوانی دارد و بی شک در این راستا خدمات بسیاری به جامعه ارائه کرده است.

وی با قدردانی از تلاش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: بی تردید این تلاش ها در جهت افزایش سرانه مطالعه و در نهایت ارتقای سلامت فردی و اجتماعی استان به کار گرفته شده است.

رحیمی با تاکید بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی در جهت ترویج کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: هرچند تکنولوژی و فضای مجازی کتاب را به حاشیه رانده اما می توان چنین تهدیدی را به فرصت طلایی افزایش مطالعه با عرضه کتاب های الکترونیکی تبدیل کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری کتابداران را الگوهای عملی ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: بهترین اثرگذاری ایجاد رفتارهای الگویی است و بی شک کتابداران در این حوزه میتوانند نقش مهمی ایفا کنند.

رحیمی، سرانه مطالعه را از شاخص های سنجش موفقیت یک جامعه دانست و افزود: کتاب گنجینه ای از بهترین ها است.

وی تضمین سلامت روح و جسم، تقویت تعاملات و ارتباطات، پیشرفت همه جانبه جامعه، تقویت فکر و مصون سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و فرهنگی را از دیگر مزایای مطالعه و کتابخوانی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =