با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌خانه  عمومی فرخشهر و شورای شهر رقم خورد

آیین نقد و رونمایی کتاب «تذکره شعرای فرخ شهر» نوشته حجت الله آزاده با حضور نویسنده، در سالن اجتماعات دانشگاه علمی_کاربردی فرهنگ و هنر فرخشهر برگزار شد.

به گزارش روابط  اداره کل کانون استان چهارمحال وبختیاری، آیین رونمایی کتاب «تذکره شعرای فرخ شهر» نوشته حجت الله آزاده با همکاری کتابخانه عمومی ملاصدرا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای اسلامی و شهرداری شهر فرخشهر و با حضور نویسنده اثر؛ آرش خرمیان، بخشدار بخش فرخشهر؛ سیدعبدالحسین حسینی، شهردار فرخشهر؛ محمدرضا سمیع، رئیس شورای اسلامی این شهر؛ مریم قاسمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد؛ وحیدبرزگر، سرپرست دانشگاه علمی_کاربردی فرخشهر؛ امیر احمدی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج؛ کارشناسان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد، جمعی از اساتید، شعرا و دوستداران فرهنگ و ادب در سالن اجتماعات دانشگاه علمی_کاربردی فرهنگ و هنر شهر فرخشهر برگزار شد.

دراین مراسم حجت الله آزاده، مولف کتاب درخصوص هدف تالیف این اثر گفت: از سال ها پیش وقتی از افراد سالخورده می شنیدم که در فرخشهر شعرای بزرگی چون آصف، سرحدی، مطبوع، لطیفی، سالم و دیگر بزرگان می زیسته اند که هم از نظر سخن سرایی برجسته و هم از نظر علمی فرهیخته بودند، از طرفی احساس غرور می کردم که چنین افرادی در شهرم زندگی کرده اند و از طرفی متاسف می شدم که چرا از این افراد اثری چاپ نشده که بهتر و بیشتر شناخته شوند. به همین دلیل به جمع آوری اشعار این بزرگان و همچنین شعرای امروزی فرخ شهر پرداختم که حاصل آن کتاب حاضر است. این کتاب شامل دو بخش است. شعرای متقدم که از سال های پیش تا اویل انقلاب اسلامی به ترتیب حروف الفبا، تخلص آن ها آورده شده و دسته دوم شعرای متاخر که شامل شعرای بعد از انقلاب اسلامی تاکنون بوده و به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی تنظیم شده است.

وحیدبرزگر، سرپرست دانشگاه علمی_کاربردی فرهنگ و هنر در خصوص این کتاب گفت: یکی از ویژگی های بارز این اثر دسته بندی آن به دو گروه شعرای متقدم و متاخر است که نشان از تلاش و تحقیق نویسنده در گردآوری اطلاعات مذکور بوده و صرفا یک کپی از دیگر کتب با موضوع شعرای فرخ شهر نیست؛ اما همانگونه که دکتر ربیعی در پیش گفتار اثر ذکر کرده اند، دغدغه اصلی نویسنده بیشتر صرف شمردن شاعران و نمونه آوری شده تا مخاطب دست کم با کمیت شاعران این شهر آشنا شود و به چند و چون طرز گفتار آنها پی ببرد و ایجاز این کتاب، اجازه سنجش و اظهار نظر دقیق به خواننده نمی دهد.

برزگر گفت: از دیگر اشکالات کتاب فقدان فهرست منابع و ارجاع درون متنی است. برای اینکه اثر شکل علمی به خود بگیرد این امر بسیار لازم است؛ در این اثر درباره تمامی شعرای شهر فرخ شهر صحبت شده است و نویسنده قضاوت را با مخاطب گذاشته و به این ترتیب ما شاهد آثار در حد متوسط نیز هستیم که این هم می تواند عیب اثر و هم حسن آن باشد.

گفتنی است، نشست کتاب‌خوان ویژه فرهیختگان بازنشسته و برنامه هایی چون اجرای سرود با موضوع کتاب و شاهنامه خوانی نیز در حاشیه این مراسم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =