گروههای موسیقی و نمایش آیینی ایلام هنر خود را در جشنواره بوکه بارانه به نمایش در آوردند

موسیقی دوزله و نمایش آیینی هه لپه رگه از طرف کودکان ونوجوانان ایلامی در جشنواره آیینی بوکه بارانه سنندج به اجرا در آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،موسیقی دوزله و نمایش آیینی هه لپه رگه دو هنرکودکان ونوجوانان کانون استان ایلام بودند که درجشنواره آیینی بوکه بارانه سنندج به اجرا در آمدند.براساس این گزارش این گروهها که کودکان ونوجوانان عضو مراکز استان به عنوان بازیگران و نوازندگان اصلی آن بودند بخشی از ایین های دیرینه شادی بخش مردم ایلام را به این جشنواره بردند.در کنار این دو هنر عروسک گردانان ایلامی نیز عروسک های غول پیکر کانون ایلام را در مراسم شادپیمایی این جشنواره به نمایش در آوردند.این حرکت که از سوی امور هنری کانون ایلام به سامان رسید آغاز تولید بخش تازه ای از معرفی آیین های دیرینه ی ایلامی ها ست که در آینده بیشتر از امروز به بار می نشیند.

جشنواره بوکه بارانه با حضور هفت استان کردستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، قم، مرکزی و همدان به مدت دو روز در سنندج و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان برگزار شد.

نمایش های سنتی و آئینی، شادپیمایی عروسک های غول پیکر، آواهای محلی و نمایشگاه عروسک های آئینی که به نمایشی تبدیل شده از برنامه های این مهرواره بود.

هدف اصلی اجرای این برنامه پرداختن به میراث گرانقدر ملی و ترغیب جوانان به فرهنگ سنتی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان بوده است.

در این آیین پنج اجرای پایانی به اجرا در آمد و از عروسکهای آیینی که به نمایشی تبدیل شده‌اند رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =