کانون یادآور  بزرگان عرصه هنر و ادبیات است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل کانون به نقش تاثیرگذار این نهاد فرهنگی در پرورش بزرگان فرهنگ و هنر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سعید صالح در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل کانون استان که در روز شنبه دهم آذرماه ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد برگزار شد به نقش کانون در تربیت بزرگان عرصه هنر و ادبیات تاکید کرد.

سعید صالح در سخنان خود به راه‌های رسیدن به حیات طیبه اشاره کرد و گفت: در سند بنیادین آموزش و پرورش این مسیر مشخص و معین شده است و امیدوارم با تعامل نهادهای مسئول در این راه قدم‌های موثری برداشته و سلامت اجتماعی را در جامعه مهیا کنیم.

صالح در ادامه به اهمیت تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه دغدغه و نگرانی والدین امروز بیشتر از توانمندی هنری و ادبی فرزندانشان، کنکور و تربیت آموزشی آنان است در حالی که تقویت تخیل در نظام آموزشی کمک بسیار زیادی به فرآیند اجتماعی شدن کودکان و نوجوانان دارد و باید تخیل به واقعیت پیوند زده شود تا تربیت اجتماعی صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی از کانون به عنوان نهاد فرهنگی موثر در پرورش خلاقیت کودکان یاد کرد و گفت: در نظام اجتماعی شخص می‌بایست تابع قوانین اجتماعی باشد. ما نیاز به افرادی داریم که علاوه بر اینکه مسئولیتهای اجتماعی را می‌پذیرند بتوانند تخیل و خلاقیت و قدرت تغییر در نظام اجتماعی و روابط فرهنگی خودشان را داشته باشند و کانون می‌تواند در این عرصه ورود کند و در کنار نظام آموزشی رسمی، کمک بسیاری در فرآیند یادگیری و تربیت افراد داشته باشد.

کانون یادآور عرصه بزرگان هنر و ادبیات ماست و بزرگانی چون مرحوم کیارستمی، داود کیانیان و فاضل نظری که اینک در کسوت مدیرعامل کانون می‌باشد را در کانون داشته‌ایم.

گفتنی است در این مراسم از خدمات رضا قمرزاده سرپرست کانون استان تجلیل و ابراهیم زره‌ساز به عنوان مدیرکل کانون معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =