کد خبر: 284141
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
بازدید 394
برپایی نشست علمی کارگروه هنری کانون پرورش فکری گلستان

نشست علمی نمایندگان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با فعالان عرصه‌های هنری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، نشست علمی نمایندگان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با فعالان عرصه‌های هنری در بخش سرود، انیمیشن، هنرهای تجسمی و برنامه‌سازی کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون گرگان برگزار شد.

محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان در این نشست با ابراز خرسندی از دیدار با هنرمندان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه هنرمندان استقبال می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که این ظرفیت وجود دارد که کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های‌ غنی کانون به راحتی و به صورت علمی بهره‌مند شوند، بیان کرد: بچه‌ها می‌توانند با عضویت در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، مفاهیم تربیتی را به روش ساده و جذاب به راحتی یاد بگیرند.

رجب‌نسب، انجمن‌های هنری را مکانی امن و هدفمند برای پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان نامید و تصریح کرد: لازمه‌ی کار هنری فاخر، تشکیل تیم هنری توانمند است که با تخصص و تعهد آثاری ماندگار خلق می‌نماید.

در ابتدای این جلسه سیدرهبان مسلمی‌عقیلی کارشناس هنری کانون گلستان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات هنری صورت گرفته در مراکز فرهنگی‌هنری کانون به تشریح فضای همکاری و مشارکتی موسسات و آموزشگاه‌های خصوصی، سمن‌ها و انجمن‌ها در برگزاری جشنوارهای نقاشی، نقالی، تعزیه و تشکیل اتاق فکر کانون پرداخت.

ضرورت تعامل مستمر دستگاه‌ها با هنرمندان عرصه‌ی نمایش، تشکیل گروه کر نونهالان و گروه سرود کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، تبیین شیوه‌های تدریس اثربخش مربیان، تهیه برنامه‌های سازمان صدا و سیما در حوزه کودک و نوجوان و حضور مستمر اعضا در کارگروه اجرایی هنر و سیاست‌گذاری از نکاتی بود که توسط نمایندگان و فعالان عرصه هنر در استان مطرح شد.

لازم به توضیح است جمع‌آوری بانک اطلاعاتی هنرمندان با هم‌فکری تمامی اعضا، تشکیل شورای مشورتی، دریافت و بررسی طرح‌های قابل اجرا در کانون و تقویت ارتباط هنری با سایر استان‌ها از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =