کودکان دارای نیازهای ویژه لحظه هایی شاد را در کانون ایلام تجربه کردند.

لحظه هایی شاد و پرنشاط حاصل ویژه برنامه ای بود که مرکز فراگیر کانون ایلام برای کودکان دارای نیازهای ویژه برگزار کرد.

گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان، به مناسبت روز جهانی معلولین ویژه برنامه ای در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون استان که فعالیت های مرکز فراگیررا نیز برگزار می کند ،به اجرا در آمد.براساس این گزارش دانش آموزان و معلمان مدرسه استثنایی کوشا ساعتی را مهمان مرکز فراگیر کانون ایلام بودند تا با قصه گویی،شعر خوانی ،بازی و سرگرمی،سفال گری و کارگاههای بانشاط دیگری لحظاتی شاد را در خاطر داشته باشند .

مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در مرکز شماره یک  این کانون، مدتی است که با خدمات فرهنگی،ادبی و هنری و علمی برای کودکان  دارای نیازهای ویژه راه‌اندازی شده است و با امکاناتی که دارد توانسته به مکانی جذاب برای جامعه‌ی هدف تبدیل شود.

در این مرکز کودکان ونوجوانان ناشنوا و نابینا و دارای مشکلات ذهنی می‌توانند از امکانات ویژه وکتاب‌های این مرکز استفاده کنند.

همزیستی کودکان عادی و با نیازهای خاص در مراکز فراگیر خلاقیت، استعداد و توانایی همه آنها را پویا و بارور می‌سازد و حتی آموزه‌های کانون در بزرگسالی این کودکان نیز تاثیر زیادی دارد.

یکی از مهمترین وظایف کانون توجه به همه کودکان است و این نهاد به همراه آموزش و پرورش نیازهای مختلف کودکان و نوجوانان را پوشش می‌دهد و ایجاد این مرکز تحقق خواسته‌های کانون و این کودکان و خانواده‌های آنها است.

حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار دیگر بچه‌های عادی موجب می‌شود که آموزش با هنر یکی شود و اندیشه و تفکر این افراد نیز به بالندگی برسد.

بیست ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسراستان ایلام برای بچه های شهرو روستا فعالیت های فرهنگی ، ادبی و هنری را به صورت ثابت و سیار و پستی ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =