مدیرکل کانون استان اردبیل با مدیر آموزش‌وپرورش استثنایی دیدار و گفتگو کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در دیدار با مدیر آموزش‌وپرورش استثنایی، گفت: کانون متعلق به همه کودکان و نوجوانان است و در راستای تقویت مهارت‌های این گروه از افراد جامعه، ارائه خدمت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این دیدار تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، به تربیت و پرورش مهارت‌های کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، توجه خاص دارد.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: فارغ از میزان محدودیتی که ممکن است این طیف از کودکان و نوجوانان داشته باشند، شاهد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی هستیم که در صورت توجه شایسته، می‌توانند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به موفقیت‌هایی نائل شوند.

وی با اشاره به ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان، افزود: مناسبت‌ها، فرصتی برای توجه بیشتر به اقشار مختلف جامعه و حقوق مطرح آن‌ها، در قانون و کنوانسیون‌های جهانی است، کانون پرورش فکری نیز نسبت به مناسب‌سازی برخی از مراکز خود جهت استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه تحت عنوان مراکز فراگیر اقدام کرده و در سایر مراکز فرهنگی هنری به دنبال ارائه خدمات به جامعه هدف خود با توجه به تقویت و پرورش توانمندی‌ها و استعدادهای اعضا است.

احدزاده تصریح کرد: درحالی‌که در تمامی ایام، کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، می‌توانند از خدمات مراکز فرهنگی هنری بهره‌مند شوند، به مناسبت روز جهانی معلولان نیز این مراکز، آمادگی توجه بیشتر به ارائه خدمات به این گروه از افراد را دارند.

این مسئول فرهنگی استان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، توانمندی‌های خاصی در زمینه‌های ادبی، هنرهای نمایشی و تجسمی دارند و مراکز کانون، مکان مناسب در تقویت چنین مهارت‌هایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =