استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در ترویج فرهنگ نماز

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان بر استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ اقامه نماز و مهدویت تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن فروزان‌نژاد مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان با حضوردر دوره آموزشی «توانمندسازی مربیان کانون پرورش فکری کودکان» به نقش  مربیان در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش دینی کودکان، مسائل دینی باید در چنین مکان‌هایی پیگیری شود، به فرموده امام علی (ع) : «التَعلُّمُ فی الصِّغَر کَالنّقشِ فِی الحَجَرِ» مطلبی که در کودکی به انسان آموخته می‌شود، گویا بر روی سنگ حک می‌شود و تا پایان عمر، در ذهن او خواهد ماند.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه برنامه‌های زیبا و آموزشی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز و مهدویت دارد و بایستی از این ظرفیت جهت ترویج این معارف به خوبی بهره برد.

حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد، سپس به موسسه مرکز تخصصی نماز در قم اشاره کرد و گفت: این موسسه سال‌هاست که با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی راه‌اندازی شده و در کشور مجموعه‌ای کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است. این موسسه، آموزش بهترین طلبه‌ها را در خصوص طرح‌های آموزشی با موضوع نماز و با توجه به نوع مخاطب برعهده دارد.

 مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان ادامه داد: موسسه مرکز تخصصی نماز قم، همچنین اساتید بسیار خوب و مجربی در این زمینه پرورش می‌دهد و با هماهنگی ستادهای استانی به  سراسر کشور اعزام می‌کند.   این اساتید دوره‌های آموزشی نماز را به صورت کارگاهی و به‌عنوان «معلم کودک و روحانی کودک» برای کودکان برگزار می‌کنند.

وی سپس  به تفاهم‌نامه مربوطه بین ستاد مرکز و  وزارتخانه آموزش و پرورش اشاره و به تشریح اهداف این تفاهم‌نامه پرداخت و ایجاد زمینه‌های فکری کودکان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، ارتقاء دانش، بینش و ارتقاء علمی مربیان را از جمله این اهداف برشمرد.

فروزان‌نژاد در ادامه، انتقال توانمندی و مهارت به کودکان از طریق مربیان و گفتمان‌سازی و تربیت معارف دینی و ایجاد انس با نماز در بین کودکان را از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مزبور عنوان‌کرد.

گفتنی است دوره آموزشی توانمند سازی مربیان کانون در خصوص نماز با حضور حجت الاسلام آقا شاهی از مرکز تخصصی نماز قم به مدت ۸ ساعت با حضور کارکنان استان هرمزگان  تاریخ ۱۲ آذر در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =