کد خبر: 284164
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
تندیس و تقدیر جشنواره‌ی کتاب رشد برای دو کتاب کانون

دو جایزه‌ی شانزدهمین جشنواره کتاب رشد به کتاب‌هایی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، عصر روز ۱۲ آذر، شانزدهمین جشنواره کتاب رشد در حالی به کار خود پایان داد که ۱۶ عنوان کتاب به عنوان اثر برگزیده، تندیس این جشنواره را دریافت کردند. در این میان ۲۲ عنوان کتاب به عنوان نفر دوم، جایزه‌ی تقدیری را از آن خود کردند.

بر همین اساس «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده‌ی مریم اسلامی ‌تندیس این جشنواره را از آن خود کرد. این اثر در گروه شعر، خاطره و نثر ادبی ارزیابی شده بود.

همچنین گروه داوری بخش نمایش، فیلم و سینما، عنوان تقدیری گروه، لوح سپاس و جایزه دوم جشنواره را به اثر «آماده‌سازی استوری‌برد»، ترجمه ناصر گل‌محمدی تقدیم کردند. در این بخش از اثر «دومی‌ها» تألیف مسلم قاسمی، از مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان نیز تقدیر شد.

این در حالی است که اثر دیگر کانون با عنوان «خرگوش باهوش و دو قصّه نمایشی دیگر از کلیله‌ودمنه» نوشته‌ی حسین فدایی‌حسین نیز پیش‌تر به عنوان نامزد این جایزه معرفی شده بود.

بر همین اساس، کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» که سال گذشته برگزیده‌ی جشنواره‌ی پروین اعتصامی‌ شده، مشتمل بر ۱۹ قطعه شعر برای نوجوانان است.

مخاطبان کتاب «آماده‌سازی استوری‌برد» نیز با مطالعه این کتاب می‌توانند با موضوع‌هایی همچون «خلق اندیشه و شخصیت‌ها»، «تفاوت استوری بُردهای انیمیشن و سینمای زنده»، «آغاز طراحی شخصیت»، «صحنه‌پردازی مقدماتی» و «خلق سکانس‌های داستانی» آشنا شوند.

گفتنی است در شانزدهمین جشنواره کتاب رشد آثاری از ۶۰ ناشر به عنوان نامزد دریافت جایزه در بخش‌های مختلف معرفی شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =