نجوم و کیهان‌شناسی از نگاه قرآن و علم

در دوره آموزشی فعالیت‌های علمی کانون چگونگی خلقت منظومه شمسی، ستارگان و کهکشان‌ها بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، دوره آموزشی فعالیت‌های علمی به مدت دو روز و در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آذرماه ۱۳۹۷ با حضور مربیان مسوول مراکز استان برگزار شد.

سیدحسین امیدیانی پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس این دوره، از علم ستاره‌شناسی به عنوان قدیمی‌ترین و در عین حال پیشرفته‌ترین علوم بشری یاد کرد و گفت: از نخستین تصورات بشر اولیه نسبت به عالم لایتناهی و ماه و خورشید و ستاره و کهکشان تا پیشرفته‌ترین سفینه‌ها، آخرین تجهیزات فنی رصدخانه‌ای، همگی از دستاوردهای این علم است و می‌توان ادعا کرد دامنه این علم بیش از همه علوم دیگر گسترده است.

نویسنده مقاله «فیزیک جهان هستی در قرآن» به اشارات قرآن کریم در رابطه با عظمت خلقت آسمان‌ها و کهکشان‌ها و ستارگان اشاره کرد و گفت: این آیات انسان را به تفکر و تدبیر در آفرینش و نظام هدفمند که بر آن حاکم است دعوت می‌کند و دانشمندان علوم تجربی با اعتماد به وجود همین نظم در طبیعت، در پی کشف قوانین علمی موجود در همه زمینه‌های جهان خلقت هستند.

یافتن چهار جهت جغرافیایی با استفاده از ستاره قطبی، آشنایی با نظریه مهبانگ، آشنایی با کهکشان، ستاره و سیاره از دیگر مباحثی بود که در این ۱۶ ساعت دوره آموزشی بدان پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =