کد خبر: 284201
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
بازدید 603
نشست فصلی مربیان هنری کانون گیلان برگزارشد

نشست فصلی مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در سالن جلسه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست به منظور هم‌اندیشی مربیان هنری در جهت ارایه‌ی پیشنهادهای خلاقانه برای اجرا در سال آتی، انتخاب نمایندگان مربیان و هم‌چنین بررسی روند اجرای طرح ایده‌های خلاق در نقاشی صورت‌گرفت.

برهمین اساس حاضران درخصوص پیگیری فراخوان مسابقه نقاشی و خوش‌نویسی با موضوع انقلاب اسلامی و شیوه‌های ارایه‌ی آثار مربیان و اعضا برای برپایی نمایشگاه دست‌آوردها به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در نشست ویژه فصل پاییز مربیان هنری به رکن اساسی فعالیت‌های کانون اشاره و از همکاران حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهش به عنوان اعضای یک خانواده بزرگ نام‌برد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین، فعالیت‌ درعرصه‌ی فرهنگ را فرآیند محور و دارای ظرافت‌ توصیف‌کرد و با بیان‌این‌که هم‌اندیشی و هم‌گرایی می‌تواند زمینه‌های برطرف‌سازی دغدغه‌های همکاران و حرکت در مسیر توان‌مندسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان را فراهم‌کند، افزود: این امر نیازمند همراهی افزون‌تر است و برای حرکت بهتر در این مسیر، از پیشنهادهای سازنده همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری استقبال می‌کنیم.

اشاره به بازنشستگی فریبا موسوی، کارشناس واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، دیگر بخش سخنان این مدیر فرهنگی بود و وی با اعلام این خبر که به زودی شاهد برپایی مراسمی برای قدردانی از وی خواهیم ‌بود، تصریح‌کرد: تجلیل از فعالان عرصه‌ی فرهنگ، از اولویت‌هاست و در این میان کارکنان کانون به عنوان متولیان حوزه‌ی کودک و نوجوان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.   

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم در این نشست اهمیت هنر و جایگاه ویژه‌ هنرمندان در دین مبین اسلام را خاطرنشان‌کرد و با بیان این‌که «هنر، از قرآن کریم آغاز می‌شود»، گفت: تازگی کلام این کتاب آسمانی نیز بیان‌گر نیاز همیشگی هنرمند به دانش‌افزایی و به‌روزرسانی آگاهی‌هاست.

ضیاء غیوری هم چنین با یادآورشدن هنرمندی پروردگار در خلق آفریده‌ها افزود: این نکته نیز گویای اهمیت توجه به آموزه‌های دینی در آموزش‌های هنری و تاکیدی بر ضرورت آمیختن این موهبت‌الهی با رنگ خدایی است.

غیوری درادامه سخنان خود، هنر را زبانی جهانی دانست و با اشاره به کارکردهای آن در انتقال پیام‌های سازنده به دیگران اظهارکرد: نگاه هنری مربیان کانون، به ویژه مربیان هنری این دستگاه فرهنگی فرصتی ارزش‌مند برای انتقال ارزش‌ها به کودکان و نیازمند ثبت تجربه‌های سازنده جهت استفاده همگان است.

ضرورت دوستی بیش‌تر با کتاب، فضاسازی مراکز فرهنگی هنری با توجه به علاقه‌مندی‌های نسل امروز،  اهمیت همراهی مربیان هنری با دیگر مربیان در غنی‌سازی آثار و ارایه‌ی فعالیت ها و درعین‌حال لزوم هم‌گامی با شیوه‌نامه‌های کشوری و استانی، ازدیگر موضوع‌هایی بود که معاون فرهنگی کانون به آن اشاره‌داشت  

خدیجه زحمتکش، کارشناس واحد آفرینش‌های هنری کانون هم در این نشست، با قدردانی از تلاش‌های مسوولان و همراهی مربیان، به بیان اهداف برگزاری این نشست و ترسیم اولویت‌های پیش‌روی این واحد پرداخت.

بیان دیدگاه‌ها و ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب برای پیش‌برد اهداف و اولویت‌های کانون از سوی مربیان نیز بخش‌پایانی این نشست به شمار می‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =