خوش‌آمدگویی اعضای کانون سرخه به رئیس‌جمهور

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه با گویش و پوشش محلی به استقبال رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید رفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دو عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه با گویش و پوشش محلی به استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید رفتند و به آنها خوش‌آمد گفتند.

بر اساس این گزارش، مریم کرد و نازنین غفاری به نمایندگی از سوی هزاران کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان، ضمن ابراز خرسندی از تشریف‌فرمایی رئیس‌جمهور و دولت‌مردان تدبیر و امید، در قالب شعری به وصف شهر سرخه و مردم این دیار پرداختند.

رئیس‌جمهور پس از استقبال اعضا در جمع گروهی از همشهریان سرخه‌ای‌اش که در حسینیه شهدای این شهرستان اجتماع کردند به بیان خاطراتی از دوران کودکی خود و هم‌چنین مثال‌هایی به زبان محلی این اقلیم، پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش، گویش سخت و پیچیده؛ اما زیبای سرخه‌ای و از این زبان زیباتر، اخلاق، ایمان، محبت و فداکاری مردم سرخه را به‌ویژه در شرایط سخت جامعه، زبانزد همگان عنوان و خاطرنشان کرد: مردم این دیار در زمان سخت به کمک هم می‌شتابند و در غم و شادی شریک یکدیگر هستند.

در ادامه، اشاره روحانی به سرخه‌ای‌بودن علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و تعریف لطیفه‌ای درباره‌ی زبان سرخه‌ای با استقبال حاضران روبرو شد.

رئیس‌جمهور در پایان تأکید کرد: افتخار می‌کنم که دوران کودکی‌ام را در این شهر که دارالمؤمنان است سپری کرده‌ام.

گفتنی است؛ اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، شهمیرزاد، مهدی‌شهر و ایوان‌کی نیز در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان به ترتیب میزبان وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر راه و شهرسازی بودند و با قرائت متنی ادبی و تقدیم سبد گل به آنها خوش‌آمد گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =