طنزپردازی باعث شادی و نشاط در جامعه می شود

راشد انصاری در انجمن طنز نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بندرعباس طنز پردازی را باعث شادی و آرامش به ویژه در نوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، راشد انصاری «خالو خنده »، در انجمن طنز نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بندرعباس گفت: طنز به نوعی مسایل و مشکلات جامعه را در ابعاد مختلف بررسی و عیب‌ها را کشف می‌کند و در پوششی از خنده  ارائه می‌دهد که کمتر به کسی بربخورد.

وی افزود: نوجوانانی که طنز می‌نویسند به دنیای پیرامونشان تیزبین‌تر هستند و جدا از بخش متفکرانه آثار طنز این نوع مواجه شدن با مشکلات می‌تواند به نوجوانان شادی، آرامش و تخلیه هیجانی بدهد.

همچنین انصاری ضمن بزرگداشت یاد طنز نویس زرویی نصرآباد گفت: زرویی یکی از بهترین و شریف ترین طنزپردازان قرن بود که با نشریاتی چون گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، بانو، جستجو، ابرارهفتگی، تماشاگران و... همکاری داشت. نوشته‌های وی در نشریات با اسامی مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، و... شناخته می‌شود.

در این کارگاه اعضای انجمن طنز با موضوع « کنایه در داستان طنز»آشنا شدند و انصاری از اعضا خواست در محیط خانه سوژه‌های خود را شناسایی کنند.

در این انجمن فاطمه زاهدانی اثری با نام« سفر»، سوگند عظیمی اثر با نامه« مادر من»، مائده زاکری اثری با نام «شاهنامه با اندکی تغییر»، فاطمه سالاری با اثر« خانه ی ما» و مهلا معصومیان  با اثر «مدرسه ها » آثار خود را قرائت کردند.

انجمن طنز نوجوانان کانون پرورش فکری بندرعباس به مدت ۴ سال راه‌اندازی شده‌است که کارشناس مدعو این انجمن راشد انصاری طنزپرداز پرتلاش موفق هرمزگانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =