بازی موجب تقویت حواس کودکان می‌شود

ضرورت بازی در پرورش صحیح کودکان در دوره آموزشی «بازی‌های فردی و گروهی» که با حضور مربیان مسوول و مربیان کانون خراسان رضوی برگزار شده بود، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، الهام پیله‌ور استاد دانشگاه و مدرس این دوره، هر گونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدف‌دار که به صورت گروهی یا فردی انجام پذیرد و موجبات کسب لذت و اقناع کودکان را فراهم آورد را بازی نامید و گفت: افزایش مهارت در برنامه‌ریزی، توانایی حل مسئله، خلاقیت، رشد زبان و دست‌یافتن به دوراندیشی همه و همه در بازی کودکان متجلی می‌شود.

مولف کتاب «اصول و فلسفه تربیت‌بدنی با رویکردهای نوین» به نقش بازی در رشد اجتماعی کودکان اشاره کرد و گفت: می‌توان از طریق بازی رقابت سالم و هدفمند را به کودکان خود بیاموزیم  و ضمن آموزش قانون‌مداری و پرورش روحیه مشارکت و همکاری، آنان قدرت ابراز وجود را پیدا می‌کنند و دنیای اجتماعی خود را گسترش می‌دهند.

مدرس دوره، توجه مربیان را به ضرورت توجه به روحیات متفاوت کودکان جلب کرد و گفت: کودکان باید با توجه به ویژگی‌های خود، بازی‌های مختلفی را تجربه کنند و در انتخاب نوع بازی عواملی چون؛ تفاوت‌های فردی، سطح رشد جسمی و حرکتی کودک، بهره‌ی هوشی، جنسیت، خلاقیت و فرهنگ خانواده دخالت دارد که مربیان باید در هدایت کودکان به بازی این موارد را مدنظر قرار دهند.

در این دوره که به مدت ۲۰ ساعت و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ در کانون استان برگزار شد، مربیان مسوول و مربیان کانون با نمونه‌هایی از بازی‌های حسی، تعادلی، کلامی، فکری و آموزشی به صورت کارگاهی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =