در آینده‌ای نه چندان دور، تئاتر کانون خراسان رضوی بر آسمان تئاتر کودک ایران خواهد درخشید

ابراهیم‌ زره‌ساز در جمع هنرمندان گفت: امیدوارم با تعامل و همکاری خوب میان تئاتر حرفه‌ای استان و کانون، تئاتر کودک کانون بر آسمان تئاتر کودک ایران بدرخشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مربیان کانون استان، بیش از ۴۰ نفر از همکاران کانونی به تماشای نمایش «تیستو سبز انگشتی» نشستند.

این نمایش به کارگردانی محمد جهان‌پا و برگرفته از رمان موریس دروئون است که به مقوله صلح و انسان‌دوستی می‌پردازد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.  

محمد جهان‌پا بازیگر و کارگردان نام‌آشنای خراسانی که موفقیت‌های زیادی در کارنامه هنری خود دارد، در گفت‌وگو با مربیان کانون گفت: تئاتر کودک می‌تواند در فضای اجتماعی و آموزشی تاثیر زیادی بگذارد و قهرمان این نمایش نیز در فضای فانتزی با سلاح گل در مقابل زشتی‌ها و بدی‌ها می‌ایستد. ما باید تلاش کنیم کودکان را به تئاتر علاقه‌مند کنیم تا این هنر در بزرگسالی نیز در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد.

ابراهیم‌ زره‌ساز مدیرکل کانون استان نیز که خود از فعالان حوزه تئاتر و فیلم است، تئاتر کودک را فرصتی برای پرداختن به مسائل حوزه کودکان دانست و گفت: تئاتر نقش بسزایی در آموزش شیوه‌های صحیح زندگی فردی و رفتارهای اجتماعی دارد و مهم‌ترین وسیله تعامل اجتماعی و فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود که باید بیشتر مورد توجه مسوولان و فعالان این حوزه قرار گیرد.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود ضمن دعوت علاقه‌مندان به تماشای نمایش «تیستو سبز انگشتی»، ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری هنرمندان تئاتر حرفه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تبادل تجربیات و دانش تخصصی، تئاتر کودک کانون بر آسمان تئاتر کودک ایران بدرخشد.

گفتنی است «تیستو سبزانگشتی» به کارگردانی محمد جهان‌پا بعد از حضور موفق در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و کسب عنوان بهترین طراحی صحنه و بهترین کارگردانی، دوباره در مشهد روی صحنه رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =