دوره آموزشی«کارگاه شعر» ویژه مربیان ادبی

دوره آموزشی« کارگاه شعر» ویژه مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در سالن نمایش مرکز شماره سه اردبیل برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، دوره آموزشی «کارگاه شعر» با تدریس مریم اسلامی شاعر کودک و نوجوان و کارشناس کارگاه‌های شعر کانون پرورش فکری، از 13 لغایت15 آذرماه در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون اردبیل برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مروری بر ساحت‌های گوناگون شعر و ساختار آن و تبیین شیوه‌های جذاب و مؤثر در برگزاری کارگاه شعر برای نوجوانان از مواردی بود که در کارگاه ادبی مطرح شد.

مریم اسلامی نگاه متفاوت بخشیدن به کودکان را از کارکردهای شعر عنوان و خاطرنشان کرد: شعر تعریف ندارد، کلامی است که عنصر عاطفه در آن پررنگ است،چراکه این عنصر کل عواطف انسان را بیدار می‌کند.

وی افزود: بهتر است مربیان در کارگاه‌های شعر به‌طور غیرمستقیم و با بررسی تفاوت‌های شعر و نثر، ساختار شعر را آموزش دهند.

شایان‌ذکر است، مریم اسلامی کارشناس شعر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او که دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد است، برگزیده دو دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کودک و نوجوان در سال‌های ۱۳۷۹ و۱۳۹۱ است. همچنین داوری چندین جشنواره بین‌المللی و ملی شعر را در مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری به عهده داشته است. او همچنین دبیر شعر مجله سروش خردسال و عضو هیات تحریریه مجله رشدنوآموز است. اسلامی بیش از۳۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان شامل شعر و قصه تألیف و منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =