گرامیداشت روز جهانی معلولان در سالن استاد جعفر ابراهیمی کانون اردبیل

گرامیداشت روز جهانی معلولان به همت اداره کل کانون پرورش فکری استان و با حضور150 کودک و نوجوان دارای نیازهای ویژه از مدارس استثنایی اردبیل، با همراهی کارشناسان، مربیان و مسئولان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به‌منظور تکریم  و ارج نهادن به معلولان جامعه، بالأخص کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، مراسم باشکوهی با حضور علیرضا پوستی رییس شورای شهر اردبیل، جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، مدیر، کارکنان، معلمان و اولیای مدارس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان، در سالن اجتماعات استاد جعفر ابراهیمی کانون اردبیل برگزار شد.

زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل، طی سخنانی در این مراسم، گفت: 3 دسامبر برابر با 12 آذر، باهدف ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به افراد دارای نیازهای ویژه، از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده است و این روز یادآور توجه و تغییر نگرش جهت فراهم کردن فرصت‌های برابر، برای پرورش و بروز خلاقیت هنری و فکری این افراد است.

 احدزاده ادامه داد: بیش از هر اقدامی، مشارکت فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع تبعیض و توانمندسازی بیشتر این افراد ضروری است و مراکز فراگیر کانون باهدف توجه و توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، با ارائه‌ی برنامه‌های متنوع، در راستای تقویت مهارت‌های این گروه از افراد ارائه خدمت می‌کند.

 وی بابیان اینکه بیش از نیم میلیارد از جمعیت جهان به‌نوعی معلول بوده و روز جهانی معلولان، نماد آگاهی افزایی عمومی نسبت به این موضوع است، تصریح کرد:«توانمندسازی این افراد با رویکرد اطمینان از مشارکت و برابری فرصت‌ها و امکانات اولویت این فرآیند» است.

 این مسئول فرهنگی در ادامه افزود: کانون پرورش فکری متعلق به همه کودکان و نوجوانان است و از اینکه امروز فارغ از میزان محدودیت‌ها، میزبان قسمتی از جامعه هدف هستیم و استعدادهای آن‌ها را در زمینه‌های مختلف پرورش می‌دهیم، اهمیت این مسئولیت خطیر را بیشتر نمایان می‌سازد و وظیفه مسئولان دستگاه‌های اجرایی است که در مهارت افزایی این عزیزان برنامه‌ریزی و مشارکت داشته باشند.

 مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود، ضمن تشکر از حضور تمامی مهمان‌ها، از همکاری‌های ارزنده محمد شفائی، رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان و دیگر مسئولان اجرایی، ازجمله مهندس اکبر بهنام جو، استاندار همیشه حامی مسائل فرهنگی استان، در برگزاری روز جهانی معلولان قدردانی کرد.    

در این مراسم از دانش‌آموز مقام آور مسابقات ورزشی جهانی تجلیل به عمل آمد و به150 نفر از دانش آموزان شرکت‌کننده، جایزه‌ای در قالب پک آموزشی فرهنگی اهداء شد.

قرائت قرآن توسط دانش‌آموز حافظ 25جزء قرآن کریم، اجرای موسیقی، قصه‌گویی با عنوان عینک قندی توسط فاطمه برمال مربی امور فرهنگی کانون، سرود هماهنگ ناشنوایان و حرکات ورزشی از دیگر برنامه‌های این آیین باشکوه بود.

گفتنی است، گرامیداشت روز جهانی معلولان فرصت مناسبی است، تا نسبت به تغییر نگرش و دیدگاه افراد جامعه به این افراد اقدام شود و قابلیت‌ها و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی به جامعه نشان داده شود. در این راستا اطلاع‌رسانی نیازها، مشکلات و حقوق معلولان به مسئولان امر، ضروری است.

لطفا، گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =