ویژه‌برنامه‌های روز جهانی معلولان در مراکز کانون استان اردبیل

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انگوت، نمین، نیر و پارس‌آباد به مناسبت روز جهانی معلولان، مجری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی شدند.

- کانون انگوت:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز انگوت، جهت حمایت از حقوق کودکان و نوجوان دارای نیازهای ویژه، با مشارکت اداره بهزیستی، حضور بخشدار و جمعی از مسئولان شهر، معلولان و خانواده‌های آن‌ها، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری اجرا کرد.

بعد از قرائت قرآن توسط رضا دادجو کودک معلول، سرود ملی پخش شد. خیرمقدم گویی مربی مسئول مرکز، سخنرانی بخشدار، ارائه گزارش رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمی،خوانش مقاله توسط اعظم ستاری، شعرخوانی روشندل، عزیز عباس فرزانه، اجرای نمایش و مسابقه از ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود. 

همچنین، کودکان معلول و استثنایی، نقاشی‌های خود را به تصویر کشیدند که در پایان برنامه از کارهای  دستی معلولان بازدید شد و از شرکت‌کنندگان با  هدایای نقدی  و بسته‌های فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

- کانون نمین:

با حضور بچه‌های  مدرسه‌ی استثنایی غدیر و با همکاری اداره‌ی بهزیستی شهرستان، روز جهانی معلولان در کانون پرورش فکری نمین گرامی داشته شد.

در این برنامه، رضا رضایی، رییس اداره‌ی بهزیستی شهرستان نمین، کارکنان و تعدادی از معلولان تحت پوشش این اداره حضور داشتند که برنامه‌های شاد و متنوع، برگزاری کارگاه نقاشی برای بچه‌ها و اهدای جوایز به این عزیزان از فعالیت‌هایی بود که انجام شد.

گفتنی است، در پایان برنامه زهرا فرج زاده، مربی مسئول مرکز با اهدای کتاب به بچه‌های مدرسه‌ی استثنایی غدیر از حضور آن‌ها در این برنامه قدردانی کرد. 

      - کانون نیر:

مربیان کانون پرورش فکری نیر با حضور در مدرسه صدیقه زهرا(س)، روز جهانی معلولان را گرامی داشتند. در مراسمی که به همین عنوان با حضور مدیر آموزش‌وپرورش و روسای ادارات شهرستان تدارک دیده‌شده بود، جوایزی به دانش آموزان معلول اهدا شد. در ادامه مربیان کانون در کلاس دانش آموزان معلول حاضر شدند و با اجرای چند فعالیت فرهنگی، خاطره‌ای خوش برای این عزیزان رقم زدند. 

- مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پارس‌آباد:

به مناسبت روز جهانی معلولان ویژه‌برنامه مشترک کانون پرورش فکری مرکز شماره یک پارس‌آباد با اداره بهزیستی برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور جمعی از اعضا با نیازهای ویژه و خانواده‌های آن‌ها اجرا شد، مربی مسئول مرکز شماره یک پارس‌آباد، ضمن قدردانی از حضور اولیا و کودکان در این برنامه از اهمیت کتاب برای همه افراد جامعه در هر شرایط و موقعیتی سخن به میان آورد و گفت: در هر موقعیت و شرایط خاصی که باشیم کتاب برای ما یک موهبت الهی است که می‌تواند تک‌تک ما را با هر روحیه‌ای که باشیم از فرش به عرش برساند.

علی برادران با تشریح فعالیت‌های کانون در رشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تأکید کرد: با عنایت خداوند متعال و یاری و همکاری مسئولان شهرستان، امیدواریم در سال‌های آتی، شاهد افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه باشیم.

پایان‌بخش برنامه، اهدای کتاب از سوی کانون پرورش فکری به‌تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم بود.

- مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پارس‌آباد:

به مناسبت فرارسیدن روزجهانی‌معلولان، ویژه‌برنامه‌ای به همین مناسبت، با برپایی کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی در مرکز شماره۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد.

ویژه‌برنامه روز جهانی معلولان با حضور اعضای فعال مرکز باهدف ارتقای رشد اذهان عمومی اعضا درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی‌های آنان در خصوص معلول کیست، احترام نه ترحم، تفریح و سرگرمی معلولان و یاری به آن‌ها از نکات یادآوری مربیان به اعضای حاضر بود.

 برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع کمک به افراد ناتوان جسمی و حرکتی، معرفی ایام وقایع روز جهانی معلولان، برپایی کارگاه سفالگری با موضوع دوست داشتن، اجرای طرح ادبی ایستگاه بینایان(مقایسه افراد بینا و نابینا) توسط اعضا باهدف آگاهی یابی و مراقبت از نعمت سلامتی ازجمله فعالیت‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =