کد خبر: 284230
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
بازدید 543
شورای فرهنگی کانون استان گیلان تشکیل جلسه‌داد

شورای فرهنگی کانون استان گیلان به منظور فراهم سازی زمینه‌های مشارکت، ایجاد هماهنگی و هم‌سویی در سیاست‌گذاری‌ و تصمیم‌گیری‌های استانی تشکیل‌جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این نشست که با حضور ضیاء غیوری و حمیدرضا قاسمی، به ترتیب معاونان فرهنگی و اداری‌ مالی، کارشناسان و نمایندگان مراکز فرهنگی هنری صورت‌گرفت، براهمیت هماهنگ‌سازی برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت کانون و هم‌چنین طرح‌ریزی فعالیت‌ها خلاقانه و متناسب با خواسته‌های مخاطبان تاکید شد.

برهمین اساس، هدف‌مندسازی فعالیت‌های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و لزوم نگاه ویژه به هم‌زمانی آن با ایام فاطمیه مورد توجه واقع ‌شد و حاضران در ارتباط با شیوه‌های فضاسازی مناسب، برپایی نمایشگاه‌ دست‌آوردها و هم‌چنین اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این ایام به تبادل نظر پرداختند.

تشکیل کارگروه‌های علمی مربیان، برگزاری انجمن ادبی اعضای نوجوان و مهرواره علمی نیز از اولویت‌های کانون در این ایام عنوان شد و در همین حال حاضران پیرامون چگونگی معرفی «چهل کتاب» با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اجرای همایش تالاب در ایام چهلمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی بحث و گفتگو کردند.

در این میان، بررسی راه‌های غنی‌سازی فعالیت‌های هفته‌ی پژوهش در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان نیز دردستورکار قرارگرفت‌ و اعضا ضمن مهم ‌ارزیابی‌کردن بسترسازی برای تعمیق فرهنگ پرسش‌گری درجامعه، پیرامون چگونگی برپایی نشست‌های پژوهشی با حضور خانواده‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای همکاران و ضرورت‌های توجه به تقارن این ایام با هفته قرآن مدارس نیز سخن گفتند.

هماهنگ‌سازی برنامه‌های صبح شعر«نوری تاحرم»، ویژه گرامی‌داشت شهید بابک نوری هریس، از شهدای گیلانی مدافع حرم که با مشارکت کانون پرورش فکری استان های گیلان و قم صورت‌می‌گیرد نیز از دیگر اهداف این نشست به‌شمارمی‌رفت و حاضران با تبیین این موضوع که گفتار و نوشتار می‌تواند به فرهنگ‌سازی و اخلاق‌سازی کمک‌کند، برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین را دردستورکارقراردادند.

درهمین حال اعضای شورای فرهنگی کانون استان گیلان به اهمیت ایجاد نشاط اجتماعی اشاره داشتند و با بیان این‌که اجرای نمایش«لولومیا»، از نیمه دوم آذر تا پایان دی ماه سال جاری در شهرهای مختلف استان گامی در همین مسیر است، بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب همکاران در مرکز استان و شهرستان‌ها تاکیدکردند.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها توسط حاضران و تشریح خواسته‌های مراکز فرهنگی هنری از سوی نمایندگان آنان نیز از دیگر محورهای این نشست بود که در سالن نشست‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =