رقابتی خوش‌آهنگ از ۲۱ گروه سرود در سیزدهمین جشنواره سرودخوانی

گروه‌های شرکت‌کننده در سیزدهمین جشنواره سرودخوانی کانون استان تهران، طی دو روز ۱۵ و ۱۶ آذرماه ۱۳۹۷ باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در اولین روز از این رویداد هنری که صبح روز پنج‌شنبه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد، شش گروه در نوبت صبح و هفت گروه در نوبت عصر باهم به رقابت پرداختند.

بر اساس این گزارش، گروه‌های شرکت‌کننده در این دور از جشنواره، با پرداختن به مضامین مذهبی، حماسی و ملی و موضوعاتی در رابطه بااهمیت محیط‌زیست، مفاهیم ارزشمندی را عرضه کردند. این اشعار توسط اعضا و هدایت مربیان از کتاب‌های شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتخاب و آهنگسازی شده بود.

بر همین اساس سرود «چکه چکه» از مرکز شماره ۹، « آب آب آب» از مرکز سولقان، « خدایا تو خوبی » از مرکز ۱۲، «رقص پرنده‌ها» از مرکز۲۰، « حرف‌های زمین» و « قاصدک» از مرکز شماره ۱۸ سرودهایی بود که در نوبت صبح روز اول به اجرا درآمدند.

بر اساس این خبر، گروه سرود « انس با طبیعت» از مرکز اسلامشهر یک، «ایران زیبا » توسط گروه سرود مرکز فیروزکوه، «دشت و روستا» توسط مراکز ۱۷، ۲۲، ۳۰  و همچنین گروه سرود« خونه ما» از مرکز شماره ۳۱ و « صبح فروردین» از مرکز شماره ۱۰ از دیگر گروه‌هایی بودند که در نوبت عصر به روی صحنه رفتند.

همچنین در روز دوم از این جشنواره که صبح روز جمعه ۱۶ آذر از ساعت ۹/۳۰ آغاز شد، هشت گروه سرود از مراکز کانون استان باهم رقابت کردند.

گروه سرود «ای نام تو بهترین سرآغاز» از مرکز ۳۷ ، « قاصدک» از مرکز شماره ۴۳،« من قصه می‌نویسم» از مرکز شماره ۱۵، « ای خاک مهر آیین» از مرکز شماره ۲،«دشت و روستا» از مرکز شماره ۲۹، « زمین من» از مرکز شماره ۵، « گل گندم» از مرکز شماره ۳ و « جنگل» از مرکز شماره ۲۷ پس از اجرای خود به این رویداد پایان دادند.

گفتنی است در این جشنواره که باهدف تقویت مهارت‌های کار گروهی، همدلی و مشارکت و تقویت هنر سرودخوانی و هم‌نوایی در مراکز کانون استان هرساله در سطح استانی برگزار می‌شود، داوران در فواصل برنامه، برای آشنایی کودکان و نوجوانان با سازها، نواها و دستگاه‌های ایرانی، مسابقاتی را برگزار کردند تا ضمن ایجاد فضایی دوستانه و به‌دوراز استرس، دانش و اطلاعات شرکت‌کنندگان را درزمینهٔ هنر موسیقی و آوایی افزایش دهند.

سیزدهمین جشنواره استانی سرودخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران پس از رای هیئت داوران در دی ماه ۹۷ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =