قصه‌های امیدبخش نوجوانان کانون اصلاح و تربیت رشت، روایت‌شد

مربیان کانون پرورش فکری استان گیلان با حضور در کانون اصلاح و تربیت شهر رشت، افزون بر برپایی کارگاه آموزش قصه‌گویی، قصه‌های امیدبخش نوجوانان مددجوی این مجموعه را روایت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این کارگاه آموزشی با همکاری کانون پرورش فکری و دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری استان گیلان صورت‌گرفت و طی آن، بیش از ۱۱ نوجوان پسراز برنامه‌های آموزشی مربیان کانون بهره‌مند شدند.

طی برگزاری این کارگاه ۳ جلسه‌ای که  به‌تشریح اهداف و کارکردهای قصه‌گویی و هم‌چنین شیوه‌های خلاقانه در بهره‌گیری از این ابزار مناسب فرهنگی اختصاص‌داشت، مربیان به نمایش گوشه‌ای از هنر قصه‌گویی  پرداختند و با بهره‌گیری از شیوه‌های هدف‌مند و آموزش‌های غیرمستقیم، آینده‌ی همراه با تلاش و توکل را برای مخاطبان نوجوان خود ترسیم‌کردند.

برپایه این گزارش، موفقیت این پسران نوجوان در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست و یکمین جشنواره  بین‌المللی قصه‌گویی کانون نیز بیان‌گر اثربخشی این حرکت هدف‌مند فرهنگی بود و در این میان ۸ نوجوان مددجوی کانون اصلاح و تربیت شهر رشت، به مرحله کشوری این جشنواره راه‌یافتند.

گفتنی است، تحقق عدالت اجتماعی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان، از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شود و ارایه‌ی برنامه‌های این‌چنینی و اهدای بسته‌های فرهنگی، از جمله فعالیت‌هایی است که در مسیر نیل به این اهداف، برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته‌می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =