مادربزرگ قصه‌گوی کرمانی راهی مرحله نهایی جشنواره قصه‌گویی شد

مادربزرگ قصه‌گوی کرمانی سرگذشت " دخترلر" را دربیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روایت می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مسابقه ملی جشنواره قصه‌گویی، از میان آثار رسیده به جشنواره، ۷۱ اثر پس از داوری استانی به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

از میان آثار منتخب، ۶ قصه‌گوی برتر با رای هیات انتخاب و کمیته داوران منطقه‌ای برای اجرا در مرحله نهایی انتخاب شدند تا از ۲۶ تا ۲۹ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفته و  ۳ نفر از قصه‌گویان پدربزرگ و مادربزرگ به عنوان قصه‌گوی برتر معرفی شوند.

بنا بر این گزارش، نام مهین شهمرادزاده کارشناس مسوول هنری مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در بین 6 قصه‌گوی برتر به چشم می‌خورد و قرار است قصه‌ی " دختر لر" را در مرحله‌ی نهایی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی اجرا کند.

بر همین اساس، زهره خیراندیش از کرمانشاه با قصه «شیرینی نمک»، مریم علی‌محمدی از کردستان با قصه «آش سنگ»، فاطمه موسوی از البرز با قصه «سنگ صبور»، احمد پروستان از اردبیل با قصه «مهربانی» و علی نساج‌شهرکی از سیستان و بلوچستان با قصه «برزه‌گر و سالار» دیگر قصه‌گویانِ راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش از جشنواره هستند.

در همین حال، فائزه خسروی مربی فرهنگی کانون بردسیر دیگر قصه‌گوی کرمانی است که با قصه‌ی "  مربای شیرین  " با قصه‌گویانِ بخش ملی این رویداد فرهنگی رقابت خواهد کرد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۲۹ آذر به دبیری سروش صحت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =