اعضای فراگیر شهرکرد هفته معلولان را گرامی داشتند

کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در حضور مسئولان استان به اجرای برنامه‌های فرهنگی در جشن هم رنگ آسمان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی ‌ اداره کل کانون، اعضای مرکز فراگیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 شهرکرد با حضور در برنامه هم رنگ آسمان و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری هفته معلولان را در حضور مدیران کل مدارس استثنایی، کانون پرورش فکری و دیگر مسئولان استانی گرامی داشتند.

جشن روز جهانی معلولان در سالن سینما کودک کانون با همکاری مدارس استثنایی و مرکز فراگیر کانون شهرکرد با هدف گرامی داشت و اهمیت به مقام معلول و توجه به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، بالابردن سطح جامعه و به تصویر کشیدن توانمندی های اعضای فراگیر، ایجاد بستر آشنایی خانواده های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با  فعالیتهای کانون و... برگزار شد.

بر همین اساس اجرای سرود از سوی اعضای فراگیر مرکز، شعرخوانی و داستان‌خوانی از سوی اعضایی که نیازهای ویژه دارند، اجرای برنامه توسط اعضای کم شنوا، اجرای نمایش و... از جمله برنامه های اجرا شده توسط اعضای با نیازهای ویژه در این جشن بود.

قصه گویی والدین اعضای با نیازهای ویژه در این جشن بخش دیگری از برنامه ها بود که در تعامل خانواده ها با این مرکز صورت گرفت.

مراکز فراگیر کانون با هدف حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار هم‌سن و سالان خود و بهره مندی اعضای عادی و فراگیر از آموزش‌ها و امکانات کانون به طور یکسان و در کنار هم راه اندازی شده اند مرکز فراگیر شهرکرد نیز با امکاناتی نظیر بهدید، کتابهای بریل، کتابهای گویا، هدست، برجسته نگار، درشت نمای الکترونیکی و... توانسته است کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) را در کنار دیگر اعضای کانون مورد پرورش و رشد فکری و خلاقیتی قرار دهد.

گفتنی است مرکز فرهنگی هنری فراگیر استان واقع در مرکز شماره سه شهرکرد خیابان مطهری پارک گلستان در طول سال با اجرای فعالیتهایی نظیر کارگاه شعر خوانی، سرود خوانی، نقاشی، سفال، خوشنویسی و... پذیرای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) است که برپایی نمایشگاههای اثار و تولیدات اعضای فراگیر کانونی و غیر کانونی بخش دیگری از خدمات این مرکز برای این قشر از افراد جامعه محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =