نوجوان با نیازهای ویژه، قهرمان «مسافرخانه‌ی ماه نصفه»

آرون نوجوانی لال است که بر حسب یک اتفاق مجبور به حل مسئله‌ای بزرگ می‌شود. روایت توانایی‌های این پسر در رمانی به نام «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» اثر پل فلیش‌من نقل شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر که با ترجمه‌ی نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور برای ششمین ‌بار به دست کودکان رسیده است به موضوع‌هایی مانند خانواده، دوستی، حل مسئله و توانمندی‌های افرادی با نیازهای ویژه می‌پردازد.

ماجرای این کتاب از جایی آغاز می‌شود که مادر آرون خانه را ترک می‌کند و باز نمی‌گردد، آرون به جست‌وجوی مادر می‌پردازد و از خانه خارج می‌شود اما در بوران و برف به مسافرخانه‌ای متفاوت می‌رسد. مدیر این مسافرخانه فرد شیادی است که آرون را مجبور به انجام کارهای این مسافرخانه می‌کند. در این موقعیت است که آرون مجبور به حل مسایل خود است و باید راه‌کاری بیاید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شب از راه رسیده بود. آرون با ولع «جو»یی را که پخته بود خورد و آبش را هم سر کشید. بعد کنار آتش خودش را گرم کرد. هر دو پالتو را حسابی دور خودش پیچید و دراز کشید. انتظار داشت صدای گرگ‌ها را بشنود و یا صدای گروه راهزنان را، ولی هیچ صدایی جز خش‌خش شاخه‌ها نمی‌آمد. کم‌کم ابرها از هم باز شدند و در بخشی از آسمان بی انتها نیز ماه را در غرب آسمان دید. هوا بی‌نهایت سرد بود. آرون آنقدر به ستاره‌ها خیره نگاه کرد تا خوابش برد.»

این کتاب ۸۸ صفحه‌ای که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، مناسب نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال است و ۶هزار تومان قیمت دارد.

گفتنی است شمارگان کتاب «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» در ششمین مرحله چاپ به 35هزار نسخه رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =