اجرای طرح «کانون مدرسه» در مراکز دولت‌آباد، پارس آباد، بیله سوار و شماره ۵ کانون اردبیل

اجرای طرح ملی «کانون مدرسه» در مراکز فرهنگی و هنری دولت‌آباد، مرکز شماره یک پارس آباد، بیله سوار و مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل آغاز شد.

- مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد

در طرح کانون مدرسه مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد، مربیان ضمن معرفی کانون و تشریح فعالیت‌های آن به مخاطبان، در نوبت‌های مجزا همه پایه‌های درسی به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع پرداختند.

اجرای قصه‌گویی با دو روش با ابزار و بدون ابزار با تأکید بر درس و کتاب مبنا، معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوعات درسی، روخوانی کتاب برای تقویت روخوانی دانش آموزان حاضر در طرح، اجرای کاردستی‌های خلاقانه همسو با درس‌های کتاب علوم، برگزاری کارگاه نقاشی با تکنیک‌های متنوع، اجرای نمایش خلاق با توجه به فعالیت‌های درخواستی درس‌های مربوطه، برگزاری کارگاه‌های ادبی با تأکید بر درس‌های کتاب ادبیات فارسی، اجرای فعالیت‌های اسلامی هماهنگ با هدیه‌های آسمان ازجمله برنامه‌های اجرای است و هر هفته روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در مرکز یک اجرا می‌شود.

- مرکز شماره ۵ کانون اردبیل

طرح «کانون مدرسه» یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در جذب دانش آموزان و معرفی فعالیت‌ها و اهداف کانون است. بر این اساس، مرکز شماره ۵ اردبیل، طبق سال‌های گذشته به اجرای این طرح با حضور مدارس ابتدایی که در ذیل اشاره خواهد شد، اقدام کرده است.

- مدرسه‌ی شهید احمدی مقدم(پایه‌ی چهارم، روزهای دوشنبه) فعالیت اجرایی با توجه به نیاز اعضا و پیشبرد اهداف مرکز انتخاب خواهد شد.

- مدرسه‌ی شهید موسی صادق(پایه‌ی سوم، روزهای سه‌شنبه) فعالیت اجرایی شامل: کارگاه‌های ادبی و نوشتن خلاق است.

- مدرسه‌ی شهید صلواتی زاده (پایه‌ی چهارم،روزهای چهارشنبه) فعالیت اجرایی شامل: خوشنویسی که این برنامه به‌صورت مستمر در هر هفته تا پایان سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

- کانون دولت‌آباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد در استان اردبیل برای سومین بار طرح «کانون مدرسه» را به‌منظور پوشش دادن سطح وسیع‌تری از جمعیت دانش‌آموزان مدارس، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی همچنان ادامه می‌دهد.

کریم اصلانزاده مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد در خصوص این طرح گفت: مخاطبان این طرح، دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی هستند که تا نیمه نخست اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت و اعضا از طریق آموزش غیرمستقیم، بهبود و تقویت مهارت‌های اجتماعی، کار گروهی و پرسش گری، ارتقاء سواد خواندن و کشف استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی از فعالیت‌های کانون بهره خواهند برد.

- کانون بیله سوار

طرح کانون مدرسه با دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مدرسه طالقانی شهرستان بیله سوار برگزار شد. در این طرح، فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، معرفی و روخوانی کتاب «خداحافظ راکون پیر نوشته کلر ژوبرت» با محوریت درس دانه‌ای که نمی‌خواست بروید از کتاب هدیه‌های آسمانی و ساخت کاردستی، شعرخوانی، بازی با جورچین حیوانات، بحث و گفتگو و اجرای مسابقه با محوریت درس آفریدگار زیبایی، کوچ پرستوها از کتاب فارسی انجام شد.

در پایان اعضای طرح کانون مدرسه به همراه معاون آموزشی مدرسه و معلم مربوطه از قسمت‌های مختلف مرکز بازدید کردند.

گفتنی است، طرح کانون مدرسه حرکتی روبه‌جلو برای نیل به اهداف آموزشی و تربیتی کانون و آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود و امسال نیز در همکاری بین کانون اردبیل و اداره کل آموزش‌وپرورش استان در حال برگزاری است.

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، توان‌افزایی، افزایش سطح فعالیت‌های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت‌آموزی، ایجاد تنوع در محیط یادگیری، تجربه آموزش غیرمستقیم، بهبود و تقویت مهارت‌های اجتماعی، کارگروهی و پرسش‌گری، افرایش سواد خواندن و کشف استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی دانش آموزان و ... از ویژگی‌های اثرگذار این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =