کد خبر: 284326
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
بازدید 530
برگزاری نشست فصلی مربیان ادبی کانون گیلان

نشست ویژه فصلی مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، نوزدهم آذرماه ۱۳۹۷ در اتاق جلسه‌های این دستگاه فرهنگی در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی درمسیر ارتقای کمی و کیفی سطح فعالیت‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری، هدف‌مندسازی جذب و پایدارسازی حضور اعضا و هم‌چنین ارایه‌ی بهتر خدمات به کودکان و نوجوانان  مناطق کم‌برخوردار برگزارشد.

برپایه این گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان در آغاز این جلسه به اهمیت فعالیت‌های مربیان در زمینه‌های مختلف پرداخت و با اشاره به درپیش‌بودن هفته پژوهش اظهارکرد: ایجاد روحیه‌ی پرسش‌گری و پژوهندگی در نسل کودک و نوجوان می‌تواند به رشد همه‌جانبه کشورکمک‌کند.

اسفندیارضیائی در ادامه سخنان خود از ادبیات به عنوان یک ابزار مناسب فرهنگی یادکرد و با تبیین این موضوع که مطالب نیک و پسندیده، خمیرمایه خلق آثار پُرمحتوا در حوزه شعر و داستان است، تصریح‌کرد: انتقال آموزه‌های مناسب  به کودکان و نوجوانان و آگاهی بخشی به آنان برای خلق آثاری فاخر، رسالتی است که بردوش همه دست اندرکاران حوزه‌ی فرهنگ، به ویژه مربیان کانون احساس‌می‌شود.

 وی در همین‌حال به چهلمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ضمن مهم ارزیابی‌کردن برگزاری صبح شعر«نوری تا حرم» ویژه بزرگ‌داشت شهید گیلانی مدافع حرم، بابک نوری هریس و هم‌چنین برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضای کانون دراین ایام افزود: غنی سازی هرچه بیشتر برنامه‌های دهه مبارک فجر، اولویتی است که می‌بایست مورد توجه تمامی همکاران قرارگیرد.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان نیز در این نشست قرآن کریم را نقطه‌ی اوج ادب و گفتار دانست و با خطیر ارزیابی‌کردن فعالیت‌های مربیان کانون گفت: تکیه بر ارزش‌های اخلاقی در انتقال آموزه‌ها به کودکان و نوجوانان، نقش به‌سزایی در شکل‌گیری آینده‌ی آنان خواهد داشت.

حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول ادبی کانون استان نیز به ارایه‌ی گزارشی از روند فعالیت‌های ادبی در دو سطح ستادی و مراکز فرهنگی هنری پرداخت و ضمن قدردانی از مربیان، بر ضرورت استفاده از منابع مطالعاتی مناسب و تلاش افزون‌تر برای جذب و پایدارسازی اعضا، به ویژه اعضای نوجوان تاکیدکرد.

در ادامه این نشست که با حضور کارشناسان و مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون برگزارشد، مسوولان به پاسخ‌گویی به پرسش‌های همکاران پرداختند و اهدای کتاب به حاضران نیز پایان بخش نشست ویژه فصل پاییز مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان به شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =