کد خبر: 284329
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
حضور فعال کانون در هفته فرهنگی خوزستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از حضور فعال این مجموعه در هفته فرهنگی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وحید کیانی با اعلام این خبر گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون در هفته فرهنگی تمام شهرستان‌های خوزستان به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مشارکت کانون در هفته فرهنگی شهرستان‌های استان خوزستان از ابتدای نیمه دوم آذر ۱۳۹۷ با راه‌اندازی کاروان فرهنگی، هنری سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است افزود: مربیان و کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون خوزستان در اولین حضور خود در این رویداد به شهرستان ایذه سفر کردند و با اجرای برنامه‌های مفرح و شاد ضمن معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی این مجموعه، شادی و نشاط را به کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها در شهرستان ایذه هدیه دادند.

کیانی اضافه کرد: در هفته فرهنگی ایذه، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان خوزستان در قالب سه واحد سیار و حضور ۳۰ کارشناس و مربی در دو منطقه کوشک نورآباد و ارگ اتابکی (طاق طویله) در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اجرای برنامه پرداختند.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه استقبال کودکان و نوجوانان ایذه‌ای و خانواده‌های آن‌ها را از کاروان سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان چشمگیر برشمرد و بیان کرد: در این برنامه بیش از ۱۰ عروسک مرکز تولید تئاتر کانون حضور داشتند و عروسک‌گردان‌های کانونی برنامه‌های شاد و متنوع را برای آن‌ها اجرا کردند.

وی توضیح داد: مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایذه نیز در طول هفته فرهنگی این شهرستان با برپایی غرفه در محل تاریخی اشکفت سلمان و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی همچون ایستگاه نقاشی، کاردستی، شاهنامه‌خوانی، اجرای گروه موسیقی اُرف و... در جشن‌های مختلف این هفته حضور فعال داشت.

وی هدف از مشارکت کانون در هفته فرهنگی شهرستان‌های خوزستان را تزریق شادابی، نشاط و ارتقای فرهنگی استان خوزستان عنوان کرد و یادآور شد: کانون در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام خمینی (ره)، هندیجان، کارون، آبادان، اروندکنار، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، رفیع، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل، ۶۲ مرکز فرهنگی هنری دارد که این مراکز در برپایی هفته فرهنگی شهرستان‌های استان مشارکت فعال خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =