آموختن زبان جدید، دَری به سمت افق‌های تازه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تکریم و معارفه رییس کانون زبان ایران گفت: زبان و زبان‌آموزی یک مهارت است و آموختن یک زبان جدید، دَری به سمت افق‌های تازه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری با بیان این مطلب افزود: کانون زبان ایران یک نشان معتبر در حوزه زبان‌آموزی است و سابقه‌ی موثر آن گواهِ تلاش همه افرادی است که طی سالیان گذشته در آن زیسته‌اند.

مدیرعامل کانون با اشاره به افق پیش روی کانون زبان ادامه داد: برای رسیدن به این چشم‌انداز و منظر از پیش طراحی شده، لازم است امکاناتی مهیا و موانعی رفع شود. برای رفع موانع باید ریشه، عوارض، راه‌های رفع و نتایج رفع آن بررسی شود، زیرا اگر این مولفه‌ها برای سازمان آشکار شود سازمان اهتمام خود را برای حل مشکلات موجود به کار خواهد بست.

وی در ادامه به برخی از این موانع از قبیل نگرشی، زیرساختی، ارتباطی و... اشاره کرد و افزود: در صورت رفع این موانع کانون زبان ایران می‌تواند موثرتر و بهتر از پیش قدم بردارد. یکی از الزام‌های این حرکت توجه به ساختار فیزیکی، اداری و منابع انسانی است و در دوره‌ی جدیدِ فعالیت کانون زبان، مهم‌تر از ایجاد فرصت‌ها، از بین بردن تهدیدها است.

مدیرعامل کانون گفت: زبان و زبان‌آموزی را می‌توان یک مهارت دانست، آموختن یک زبان جدید دَری تازه به سمت افق‌های تازه است. ما با کلمات، فکر و خیال‌پردازی می‌کنیم و آینده را متصور می‌شویم. کلمات بر اثر تکرار به نگرش و گفت‌وگو و سپس به رفتار و عادت و در نهایت تبدیل به ملکه می‌شوند و آدمی تبدیل به چیزی می‌شود که به آن فکر می‌کند. با همین نگاه باید کانون زبان ایران را به مثابه نهادی دانست که فرصتی را برای نگرش‌ها، فکرها و زیستن‌های تازه مهیا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دَری که به سمت زبان دیگری گشوده می‌شود تبادل و همرفتی را ایجاد می‌کند که اگر یک سویه باشد باعث می‌شود به اهداف خود دست پیدا نکنیم. ما باید نگرش خود را به آموزش زبان انگلیسی به شکلی تغییر و توسعه دهیم که به واسطه آن گفتمان حاکم بر فرهنگ خود را با ابزارهایی که در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دارد توسعه دهیم. باید با آمیخته کردن ابزارهایی مثل هنر و زبان در را برای ایجاد این همرفت باز کرده و سفیرانی فرهنگی تربیت کنیم که بتوانند به خوبی درباره ایران صحبت کنند، به داشته‌های خود امیدوار باشند و به آن افتخار کنند.

نظری همچنین توسعه زبان‌های غیرانگلیسی، تمرکز بر هدفِ آموزش زبان، اصلاح ساختارها و رفع موانع را چهار استراتژی عمومی در کانون زبان ایران عنوان کرد و افزود: امیدوارم در این دوره در ادامه‌ حیات پرنشاط کانون زبان شاهد درخشش‌های ارزشمند در ادامه‌ی تلاش‌های موثر گذشته باشیم.

در این مراسم، مصطفی مومنی رییس جدید کانون زبان ایران اظهار امیدواری کرد با ساز و کارهای جدیدی که در حال تبیین است به سمت موفقیت بیش از پیشِ کانون زبان ایران و ارج  و اعتلای نام دیرینه‌ی آن گام برداریم و مسیر پیش‌رو را بر اساس راهبردهای ابلاغ شده از سوی مدیرعامل و همچنین بر پایه زحمت‌های سال‌های پیشین همکاران و مدیران کانون زبان طی کنیم.

سیدمحمدرضا هاشمی رییس پیشین کانون زبان ایران نیز ضمن قدردانی از زحمت‌ها و تلاش‌های همکاران در طول دوره ریاست خود به برخی از اقدام‌های صورت گرفته در این دوران اشاره و در خصوص کانون زبان بیان کرد: کانون زبان ایران اعتقاد درونی و باور شخصی من است و معتقدم یک سرمایه ملی است که در ابعاد مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور اثرگذار بوده است. در کانون زبان ایران بر اساس بهره‌برداری از دانش و مهارت، سرمایه تولید می‌شود که اقدامی مهم و اثرگذار است.

هاشمی ادامه داد: من برای کانون زبان ایران اهمیت زیادی قائل هستم؛ اولین بار که به عنوان زبان‌آموز وارد این موسسه شدم کیفیت آموزشی آن را درک کردم و از همان زمان مشتری کانون زبان شدم و تا به امروز نیز مشتری و مدیون کانون زبان ایران هستم و خواهم بود.

این مراسم با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصطفی مومنی رییس جدید کانون زبان ایران، سیدمحمدرضا هاشمی رییس پیشین کانون زبان ایران، امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون و جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان کانون زبان ایران روز سه‌شنبه 20 آذر ۱۳۹۷ در ساختمان مرکزی کانون زبان ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =