کد خبر: 284361
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
بازدید 702
موفقیت مربی کانون فارس در جشنواره پژوهش

اعظم ایزدی، مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز مقام اول جشنواره پژوهش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در بخش اقدام پژوهی را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، پس از داوری و بررسی آثار رسیده به نهاد اقدام‌پژوهی کانون فارس، 5 اثر به جشنواره کشوری راه یافت که از این میان اثر اعظم ایزدی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز مقام اول جشنواره را به خود اختصاص داد.

بر این اساس، در مجموع ۲۲۴ اثر بزرگ‌سال به دهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون کشور ارسال شد که این آثار در سه بخش طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها، مقاله‌ها و اقدام‌پژوهی‌ها مورد داوری قرار گرفتند.

در بیانیه‌ی هیئت داوران آمده است: «آثار رسیده پس از بررسی اولیه در دو مرحله داوری شد که در بررسی اولیه، ۲۷ اثر به دلیل تأخیر در ارسال اثر، ارتباط نداشتن با محورهای شیوه‌نامه و نداشتن پروپوزال طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه به مرحله داوری نرسیدند. در سال ۹۷ با تغییری که در شیوه دریافت آثار اتفاق افتاد، ابتدا چکیده آثار در بخش طرح‌ها و پایان‌نامه‌های پژوهشی و مقالات مورد داوری قرار گرفت و پس از انتخاب چکیده‌های تأیید شده از صاحبان اثر خواسته شد تا اصل آثار ارسال شود.»

بر همین مبنا در بخش مقاله و از مجموع ۱۰۶ مقاله پژوهشی ارائه شده ۷ اثر به دلیل انطباق نداشتن موضوع با محورهای موضوعی شیوه‌نامه به مرحله داوری نرسیدند.

در این بخش چکیده‌ی ۹۹ اثر در مرحله اول داوری شد و از بین آن‌ها ۱۷ اثر برای داوری اصل آثار، انتخاب شد.

همچنین در بخش اقدام‌پژوهی از مجموع ۷۲ گزارش ۶۸ اثر به مرحله داوری راه یافت.

توصیه‌های داوران برای اثربخشی و ارتقای سطح کیفی آثار در این بخش رعایت مراحل اقدام‌پژوهی در ارائه گزارش، توجه بیش‌تر به جمع‌آوری اطلاعات دقیق و اجتناب از نظرها و تجربه‌های شخصی، ارایه راهکارها بر اساس مطالعه و بررسی، پرهیز از انتخاب موضوع‌های تکراری و کلیشه‌ای عنوان شد

از برگزیدگان این جشنواره صبح روز ۲۱ آذر و با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون، در تهران تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =