کد خبر: 284373
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
بازدید 658
پژوهشگران برتر کانون سمنان معرفی شدند

شش اثر پژوهشی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان برگزیده شناخته‌شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از انتخاب و معرفی چهار اثر پژوهشی اعضا و دو اثر اقدام‌پژوهی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری از سوی واحد آموزش و پژوهش این استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۷ دو فراخوان پژوهشی با عنوان «همیشه آباد باشی» و «سفیران کومش» ویژه اعضای نوجوان در استان اجرا و پس از داوری، چهار اثر برگزیده شد.

جمال اظهار داشت: در فراخوان نخست، اعضا با الهام از آموزه‌های دینی و اسلامی به تحقیق و پژوهش با موضوع آب و اهمیت آن در چرخه‌ی طبیعت، کشاورزی و زندگی مردم استان سمنان و در فراخوان دوم اعضای نوجوان با موضوع «اگر من سفیر گردشگری قومس بودم» به‌منظور انتقال موثر مفاهیم فرهنگی، تقویت حس کنجکاوی، ایجاد اعتماد به نفس، ایجاد شادی و نشاط اجتماعی، افزایش سطح دانش و آگاهی درباره‌ی مکان‌های گردشگری به خلق اثر پژوهشی پرداختند.

وی، هدف از این فراخوان را آشنایی با شیوه‌های خلاق نحوه‌ی ارائه اثر به مخاطب، پرورش روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تقویت اعتماد به نفس، عنوان و خاطرنشان کرد: مربیان با برگزاری کارگاه پژوهش، نشست‌های تخصصی با کارشناسان، بازدیدهای علمی، معرفی شخصیت‌های تاریخی و مشاهیر به‌صورت حضوری یا طرح دیواری و... به تشویق اعضا برای خلق آثار پژوهشی و گردآوری مطالب پرداختند و آثار برتر به اداره‌کل کانون استان سمنان فرستاده شد.

جمال تصریح کرد: در فراخوان «همیشه آباد باشی»، اثر پژوهشی مشترک فاطمه قاسمی و ریحانه ثامنی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار با عنوان «پیش به‌سوی عبور از میدان واقعی جنگ» و پریسا سبحانی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه با عنوان «صرفه‌جویی در آب» و در فراخوان «سفیران کومش» نیز اثر پژوهشی متین شادکام عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان با عنوان «اگر من سفیر گردشگری قومس بودم چگونه استانم را معرفی می‌کردم؟» و محمدامین ابوالخیریان عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان با عنوان «آسیاب‌های شهرستان سمنان» پژوهش برتر استان انتخاب شد.

جمال در ادامه افزود: آثار اقدام‌پژوهی ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام با عنوان «چگونه توانستیم با استفاده از فعالیت‌های گروهی، جذب و پایدارسازی اعضای پسر کودک مرکز بسطام را بهبود بخشیم؟» و مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان با عنوان «راهکارهای آشنا کردن اعضای نوجوان مرکز با ادبیات کهن»، به‌عنوان آثار برتر و برگزیده استان به مرحله‌ی کشوری راه یافت.

وی هم‌چنین یادآور شد: چکیده مقاله عماد عبادی شرکت‌کننده آزاد بخش علمی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با عنوان «اجرای قصه‌های بی‌کلام و نقش پانتومیم در تصویرسازی و روایت» حائز کسب رتبه برگزیده شد.

گفتنی است؛ میزان انطباق موضوع با محورهای پژوهش، میزان ارتباط پژوهش با اهداف و سیاست‌های کانون، قابلیت برخورداری از کاربست در فعالیت‌های خرد و کلان کانون، رعایت قالب استاندارد مقاله، طرح پژوهشی، اقدام‌پژوهی و پایان‌نامه از ملاک‌ها و معیارهای داوری این فراخوان بود و از برگزیدگان در هفته‌ی پژوهش با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =