برنامه‌های هفته پژوهش مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان تشریح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: در هفته پژوهش (۲۵ تا ۳۰ آذرماه سال جاری) بیش از ۶۰ ویژه‌برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: ۶۰ ویژه‌برنامه شامل کارگاه‌های علمی و پژوهشی، مسابقه، نشست علمی، نشریه‌دیواری و معرفی شخصیت‌های علمی در هفته پژوهش در نظر گرفته شده که از ۲۵ تا ۳۰ آذر اجرا خواهد شد.

رجب نسب بیان کرد: این برنامه ها شامل بازدید علمی از شهر باستانی جرجان، مسابقات سودوکو، کارگاه آموزشی با عنوان «چرا و چگونه تحقیق کنیم؟»، معرفی شهدای دانشمند هسته‌ای، کارگاه تحقیق و پژوهش در نمادهای شب یلدا، شگفتی‌های آسمان با موضوع نجوم و چندین برنامه دیگر است.

هم‌چنین این مقام مسئول فرهنگی از برگزاری میز تخصصی پژوهشی با هدف شناسایی تهدیدها، فرصتها و آسیبها با حضور صاحبنظران خبر داد و یادآور شد: مقدمات کار انجام شده و برنامههای مدون کوتاهمدت و درازمدت برای نهادینه‌ کردن موضوع‌های مهم پژوهشی با حضور اندیشمندان این حوزه در استان گلستان پیگیری خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با تأکید بر این‌که نیاز امروز کودکان با نیاز دیروز آن‌ها متفاوت است، افزود: با پیشرفت تکنولوژی باید نیازسنجی برای گروه سنی کودک و نوجوان بهروز شود که در همین راستا از توان و ظرفیت نخبگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بهره خواهیم برد تا با استفاده از این افراد بحث‌های عمیق و محتوایی را برای کودکان و نوجوانان برنامهریزی کنیم.

وی از راهاندازی نخستین کتاب‌خانه تخصصی و مهارتی کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: کتابخانه تخصصی و مهارتی کودک و نوجوان نیاز مبرم گلستان است و بهزودی شاهد برنامههای خوب در این حوزه خواهیم بود.

رجبنسب با بیان این‌ مطلب که در تمامی شهرستانهای استان گلستان به جز کردکوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد، بیان کرد: زمینه برای راهاندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان ایجاد شده که تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبار در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.

نمایندگان برنامههای کانون را جدیتر بررسی کنند

مدیرکل کانون پرورش فکری کانون گلستان در ادامه‌ی این نشست بر همافزایی برنامههای فرهنگی و جلوگیری از موازیکاری تأکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گلستان برنامههای کانون را جدیتر بررسی کنند و در برنامههای ما حضور یابند تا کودکان و نوجوان با حضور آن‌ها دل‌گرم شوند و این هم‌دلی از تمامی مدیران، فرمانداران و مسئولان استانی و شهرستانی انتظار می‌رود.

وی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با درنظرگرفتن سهمی از ظرفیت‌های سطح ملی، کانون پرورش فکری را حمایت کنند.

گفتنی‌است از ۲۵ تا ۳۰ آذرماه درتمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان فعالیت‌های متنوعی با رویکرد علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =