کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیتی مطلوب برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از مراکز فرهنگی‌هنری کانون به عنوان ظرفیتی مناسب و مطلوب برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در دیداری که با هدف بررسی راه‌کارهای مشترک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت، ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان اظهار داشت: زبان شعر و هنر، زبانی قابل فهم و گویا برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است و این ظرفیت به‌واسطه حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با پای دل نه از سر اجبار وجود دارد که آنان با واژه‌ی عمیق فرهنگ ایثار و شهادت به شکل ساده و جذاب آشنا شوند.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به این مطلب که نهادینه‌سازی هر فرهنگی از سنین کودکی و از طریق آموزش‌های غیرمستقیم در ذهن‌ها ماندگار می‌شود، تصریح کرد: اگر امروز برای کودکان و نوجوانان واژه‌ی عمیق ایثار و فداکاری به درستی تشریح گردد مطمئنا مفهوم این سرمایه‌ی ملی و فرهنگی برای نسل‌های آینده هم‌چنان ارزشمند باقی ‌می‌ماند.

در ادامه اسرافیل وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به این مطلب که مجموعه‌ی کانون پرورش فکری را به‌خوبی می‌شناسم و با فعالیت‌های متنوع و جذاب آن از نزدیک آشنا هستم بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های غنی و فرهنگی کانون پرورش فکری، انشالله شاهد اتفاق‌های خوب و ماندگاری برای نسل امروز و فردای جامعه خواهیم بود.

وی برای تقویت این همکاری پیشنهاد کرد در قالب جشنواره‌ای استانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ظرفیت‌های مادی و معنوی دو دستگاه با موضوع معرفی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

در این نشست که معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان دو دستگاه حضور داشتند مقرر گردید تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منعقد شود.

گفتنی است این دیدار با اهدای تابلوی دست‌ساخته‌ی اعضا و مربیان کانون به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =