قول مساعد فرماندار بندرگز به‌منظور حمایت از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون

دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با فرماندار شهرستان بندرگز با موضوع بررسی و ضرورت خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستایی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این نشست فرماندار شهرستان بندرگز با تاکید بر ضرورت آموزش‌های فرهنگی و هنری برای نسل آینده از کانون پرورش فکری به عنوان مکانی امن برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان نام برده و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری روی این قشر زمینه‌ی تفکر فرهنگی را در جامعه‌ی فردا فراهم می‌کند.

حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز در ادامه از طرح راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در این شهرستان استقبال کرده و حمایت خود را در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستانی به‌منظور واگذاری یک دستگاه خودرو اعلام کرد.

در ابتدای این نشست محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با اشاره به این مطلب که نیروهای انسانی توانمند، جوامع توسعه‌یافته را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: کانون پرورش فکری با ظرفیت‌های زیرساختی خود آماده خدمات‌رسانی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی به کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین و روستایی است.

وی با درخواست واگذاری یک دستگاه خودرو به منظور راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون بندرگز، خواستار توجه بیشتر مسئولان به مقوله فرهنگ و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته از فعالیت‌های متنوع این مجموعه شد.

هم‌چنین مدیرکل کانون گلستان در این نشست با اشاره به کاهش قابل ملاحظه‌ی سرانه‌ی مطالعه‌ی کتاب، بر ضرورت مشارکت دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرده و بیان داشت: نهادهای فرهنگی با چشم‌انداز مشخص و اولویت‌های برنامه‌محور در راستای تقویت قدرت نرم در حوزه‌ی فرهنگ، وظیفه‌ی سنگینی در مقابله با تهاجم فرهنگی برعهده دارند که لازم است مدیران ارشد استانی و شهرستانی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با حمایت از این طرح و برنامه‌های فرهنگ‌محور به کمک دستگاه‌های فرهنگی آیند.

گفتنی است دیدار با خیر فرهنگی و قول مساعد او به جهت همکاری و حمایت در توسعه طرح‌های عمرانی کانون از دیگر برنامه‌های مدیرکل کانون در حاشیه‌ی این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =