کد خبر: 284382
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق کودک حساس شوند

مدیرکل کانون خراسان در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری گفت: با توجه به فعال شدن کنوانسیون حقوق کودک در استان انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به حقوق کودکان حساس شوند و برنامه‌های اجرایی را ارایه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری، با تأکید بر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: این امر منجر به حساس‌سازی در مورد حقوق کودکان می‌شود که می‌توان در این مسیر از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره  به فعالیت کانون قریب به نیم قرن در استان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تقویت فکر و اندیشه و آموزش مهارت‌ها نقش به سزایی داشته است.

 مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی با بیان این‌که کودکان زیر ۱۸ سال جامعه هدف این کنوانسیون هستند گفت: آسیب‌های حوزه کودکان اولویت‌بندی شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی این مباحث را به طور جدی دنبال کنند.

مدیر کل کانون استان ضمن انتقاد از عدم انسجام برنامه‌های ارسال شده به دبیرخانه کنوانسیون بیان کرد: باید نماینده کنوانسیون در دستگاه‌های اجرایی ثابت باشد تا بتوان برنامه‌ها را هدفمند دنبال کرد.

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی را که در خصوص کنوانسیون حقوق کودک داشته‌اند به دبیرخانه ارسال کنند تا در جلسه‌ای که قرار است با حضور مقام کشوری برگزار ‌شود، ارایه گردد.

وی با اشاره به عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حوزه گفت: اولین مرکز فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه در استان راه اندازی شده و مقدمات راه اندازی دومین مرکز نیز در شهرستان قاینات فراهم شده است.

مدیرکل کانون استان، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی با افتتاح هشت مرکز سیار در ۲ سال اخیر را از دیگر برنامه‌های اجرایی این حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: ۱۲ هزار کودک و نوجوان روستایی و عشایری زیر ۱۸ سال از خدمات این کتاب‌خانه‌های سیار استفاده می‌کنند.

وی هم‌چنین در پایان سخنانش از راه اندازی اولین آسمان نمای دیجیتال در بیرجند خبر داد و گفت: با افتتاح این مراکز در مناطق کم برخوردار به دنبال ایجاد عدالت آموزشی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =