ویژه‌برنامه‌ی «دندان‌ها چه خبر؟» در مرکز شماره ۳ کانون استان قم

ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش در تمامی مراکز کانون استان قم در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی کانون استان قم، ویژه‌برنامه‌ی «دندان‌ها چه خبر؟» که مقدمات آن از هفته‌های پیش در مدارس با نصب پانل سوالات تدارک دیده شده بود در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.  

پانل دیواری نصب شده در مدارس حاوی این سوال بود که آیا میدانید شیرینی چه بلایی سر دندان‌ها می‌آورد!؟ و سلاح مبارزه با میکروب دندان‌ها چیست؟  

بر اساس همین سوالات، سیل پاسخ‌ها به کانون مرکز شماره ۳ سرازیر شد که با دعوت از غفاری، محقق و پژوهشگر دندان و دندان‌ساز، اعضا با مقوله‌ی دندان و نگهداری از آنها آشنا شدند.  

غفاری همچنین با برپایی کارگاهی به صورت عملی از دندان‌ها گفت و برای نمونه دندان‌های چند تن از اعضا را معاینه کرد.  

نمایش عروسکی «قرمز و مشکی» که توسط یکی از اعضای نوجوان اجرا شد، با استقبال خوب اعضای پژوهشگر مرکز شماره ۳ روبرو شد که با جواب درست به سوالاتی از نکات دندان، هدایایی به ایشان اهدا شد.  

مطالعات جدید محققان نشان می دهد با مصرف مواد قندی و اسیدی میزان پوسیدگی دندان ها چندین برابر می شود و هنگامی که دندان میزبان باکتری‌های مخرب باشد، انرژی مورد نیاز را از مواد قندی داخل مواد مصرفی ما می گیرند و آنها برای ایجاد حفره در مینای دندان از مواد غذایی شیرین تغذیه می کنند.

گفتنی است، اگر افراد بعد از مصرف غذا به ویژه غذاهای شیرین دندان های خود را تمیز نکنند باکتری های دندان با استفاده از قند موجود در لابلای مینای دندان به شکل پلاک میکروبی در می‌آیند و سطح دندان را شروع به تخریب می کنند و این عمل را تا رسیدن به عصب دندان ادامه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =