کارگاه آموزشی ویژه‌ی مربیان هنری در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: مربیان خلاق کانون پرچم‌داران انتقال فرهنگ و هنر گذشتگان به نسل آینده هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، به همت واحد آفرینش‌های هنری کارگاه آموزشی ویژه‌ی مربیان در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون در ابتدای این کارگاه آموزشی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی فرصت مناسبی برای دانش‌افزایی و بالابردن سطح توانایی‌های هنری و علمی همکاران است.

معصومه هادی سپس با اشاره به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان گفت: نامهربانی‌های طبیعت، شرایط رفت و آمد، موقعیت جغرافیایی استان و هم‌‍جواری با کشورهای همسایه، دشواری‌هایی بر سر راه پرورش و آموزش کودکان و نوجوانان قرار داده است که اگر عشق، تعهد و شکیبایی مربیان نباشد کارها به طور شایسته‌ای پیش نخواهد رفت.

هادی سپس با برشمردن بخشی از میراث فرهنگی و هنری پربار گذشتگان عنوان کرد: کودکان و نوجوانان با توجه به امکانات و موقعیت‌های فراوانی که در اختیار دارند، وقت و شکیبایی کافی برای پرداختن به این گنجینه‌ی گران‌بها را ندارند و اینجاست که مربیان، به عنوان پرچم‌داران این حرکت بزرگ، جایگاه ویژه‌ای دارند تا با ظرافت، برنامه‌ریزی و خلاقیت از این گسست فرهنگی جلوگیری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و وجوانان سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به موفقیت‌های اعضا و مربیان هنری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی گفت: پویایی و جذب عضو دو نشانه‌ی مهم زنده بودن مراکز فرهنگی هنری است و این امکان‌پذیر نیست مگر در سایه‌ی خلاقیت.

قابل ذکر است این کارگاه با عنوان «آموزش تکنیک‎‌های خلاق برای جذب اعضای نوجوان و نقد و بررسی آثار تجسمی اعضا» برگزار شد که مامک یحیی‌پور، رییس گروه هنرهای تجسمی کانون کشور، مدرس آن بود که در آن شیوه‌های پرورش خلاقیت، شیوه‌های هدایت غیر مستقیم کودکان و نوجوانان به سمت فعالیت نقاشی، فایده و شیوه‌ی استفاده از تکنیک در فعالیت‌های هنری و روش بایگانی آثار هنری اعضا در مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =